KONJAKK OG TREHOGST

 

Jeg har bestemt meg for at jeg har felt mitt siste tre….

For det gikk nesten gæli….

Både med ryggen, hjertet og vinduet til naboen…..

Jeg har en nabo som egentlig har mer både helse og tid til å drive med trefelling , men av en eller annen grunn blir det meg som gjør det.

Det er trær som står på felles grunn, og som vi har fått henstand om å fjerne.

Han foreslo at vi kunne drikke en flaske konjakk og så gå ut og sage de ned, og jeg vet at han bare tullet …eller?

Her en dag naboen var bortreist og det var fina veret, tenkte jeg det var best å få det gjort , uten konjakk innabords….

Frem med arbeidshansker og sag, så rundet jeg hushjørnet.

Men det var et veldig høyt tre og jeg lurte på hvorhen det kom til å falle ned, mens jeg saget så det verket i armene….

Og plutselig var det i bevegelse og siktet seg inn på vinduet til naboen…..

Det var såvidt jeg greide å få skjøvet det bort , pulsen var høy og ryggen holdt såvidt kjente jeg. 

Det gikk bra, og treet ble saget i passelige biter, som jeg slet og dro for å kaste ned i skogen nedenfor.

Nå bare venter jeg på at naboen skal få “ånden over seg” til å felle det som står igjen…..

Påsken er over snart og det kan jo hende det skjer noe i kommende uke….

Jeg gav i såfall uttrykkelig beskjed om at jeg hadde felt mitt siste tre, og han virket overrasket over at jeg hadde greid det helt alene…

Det er lov å håpe….:)

 

12 kommentarer
    1. Det mange år siden jeg har felt trær, men det er tungt arbeid… Så jeg bøyer meg i støvet for jobben du har gjort. Godt det gikk bra med både kropp og naboens vindu! Får krysse fingrene for at han tar resten av jobben :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg