SKUMRINGSTIMEN og spinat….

 

 

Skumringstimen , eller den blå timen…

Når dagslyset sakte forsvinner og dagen blir til kveld og natt ….

Da er det godt å bare være stille, la tankene fare dit de vil….

eller være mindful og bare registrere mørket som senker seg…

For det er forunderlig hvor stille alt blir. Som et signal om at nå er det tid, tid for å falle til ro….

I dag opplevde jeg skumringstimen. Fordi jeg hadde ro inni meg til å sette meg ned. Jeg satt ute, tente lys i lykten og lot tankene fare, mens jeg så på skyene….

Vet dere at det er mørkt, helt mørkt før kl 21?

Nå har jeg mange timer enda jeg skal være oppe før det blir min natt….

 

Så var det spinat…

Dette har jeg laget flittig i det siste. Fordi jeg tenkte at jeg sikkert manglet jern, hadde vært litt trøtt og slapp i det siste….

Det var så godt samen dette, at jeg har spist det både dag og natt. Smaker godt, selv om det ikke er varmt . 

Så dette har vært min natt mat på jobb i det siste.

Jeg bruker frossen spinat. Det tar ikke lang tid å tine på stekepannen. Så er det bare å lage til en omelett i mellomtiden,

Jeg bruker som vanlig to egg, salt, pepper og litt melk.

Hell det over spinaten , la stå til den er stivnet. 

På tallerkenen her har jeg avocado, litt salat og reddiker. Og tomat, som jeg alltid har til omelett.

Legger du til brød så er dette en fullverdig veggis middag, og jeg lover du blir mett!

14 kommentarer
    1. Ja det er veldig godt med spinat og egg ja, så ut som et godt måltid der ja 😀 Ja i dag lot jeg merke til at det plutselig var mørkt kl 21, men gikk glipp av skumrings timen… :))

    2. Nydelig skrevet om skumringstimen!
      Og om du vil prøve ei anna kjempegod oppskrift med spinat, gå inn på bloggen til dinematvaner 🙂

    3. Deilig å klare å finne roen :)) Nå er det tidlig mørkt ja..høsten er i gang :)) Så god mat..spinat er sundt og godt, når jeg prøver å få opp jerninnholdet hender det jeg bare varmer det og har på salt pepper og litt smør :)) God natt og fin morgendag til deg <3

    4. Den omeletten hørtes og så god ut.
      “Skyming” kalles det her, når lyset forsvinner. I gammel tid skulle den tiden brukes til ettertenksomhet. La tankene gå. Eller kanskje fortelle hverandre historier. Jeg syns det høres så fint ut :).

    5. BforB: Ja, den var, og jeg har enda ikke forspist meg . Dessuten er den mettende.
      Ja, jeg leste også det et sted at i gamle dager satt man seg ned og fortalte hverandre historier i skumringstimen. Høres så koselig ut…

    6. Flott innlegg om et viktig tema : Ta seg tid til Å LEGGE MERKE TIL i stedet for bare å haste seg gjennom dagen. Jeg tar meg ofte i det, at jeg ikke er til stede i det jeg holder på med, og jeg går glipp av mye flott! I dag har jeg gått en tur i det fine høstværet, og på turen stakk jeg innom på en gard og bestilte ved! 😀

    7. karidansen: Ja, jeg også er ganske flink i å ikke være tilstede i det jeg foretar meg….
      Jeg har også turet, alene med musikk på ørene, men ikke bestilt ved…:) Hvordan kan du komme på det når det er så varmt….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg