JORDBÆRENES vokter og en sliten liten mann….

 

Jeg ser at min datter har fått jordbær i støvlene i år også, da jeg er på besøk……

Og ved siden av støvlene….

 


 

Den som skal vokte disse herlighetene er litt “stor i kjeften”

 

Vet ikke helt om dette skremmer hverken folk eller fugler…..:) Det er samboer til min datter som har vært den kreative her. Dette vil ikke jeg ha skylden for….:)

4-åringen ler når mormor leser det høyt, men jeg tror ikke han heller skjønner….

Vi to har forlatt det gode selskap for å ta en stille stund og plukke blåbær. 

Jeg sier han kan få være blåbærkonge ,og han får ikke lov å gi seg før han har plukket ti stykker i koppen….

Når han har gjort det og mormor har plukket noen hundre, kommer det ut noen som vil hoppe med han på trampolinen. 

En god stund senere, når han har underholdt og holdt oss i sving  med “alt”, så er det kvelden. 

Mens jeg ser han bader ser vi etter at han ikke har fått noen flått på seg, og jeg sier at det må han se etter når han har vært og plukket bær.

Han vet godt hva flått er og vi snakker litt om det….

Jeg fikk litt frysninger da jeg leste om spisogspar sin opplevelse av denne fæle, lille skapningen.

I sengen , når vi har tatt med oss Albert og spøkelse boken, og skal lese , så har pus ,  denne her

lagt seg i sengen hans. Det får den faktisk ikke lov til!

vi må lufte og riste alt sengetøyet før han får krype oppi selv.

I dag har vi , flokken med besøk, pratet litt om drømmer, og jeg sier han må drømme noe fint da det er godnatt.

Som så mange ganger før er det helt stille fra han da jeg går, og jeg håper han får en fin og  drømmerik natt…

17 kommentarer

Siste innlegg