OPERASJON HJEM, og TOMMEL OPP FOR IKEA I DAG…

Kjøkkenet mitt er kjøpt på Ikea (3-4 år siden tror jeg), og jeg er egentlig fornøyd med det. Spesielt den store, dype, dobbel vasken er jeg veldig fornøyd med.

Jeg kjøpte et fancy blandebatteri der også men det var ubrukelig og måtte skiftes.

Jeg er ganske sjelden og handler på Ikea, men i dag måtte jeg ta turen.

Det er nemlig operasjon hjem her for tiden. Ikke nok med at kjøleskapet røk midt i alle helligdagene. Men jeg hadde merket at sluker og slikt ikke fungerte optimalt lenger og måtte ha en skikkelig opprenskning på både kjøkken og bad.

Jeg er så heldig å ha en sønn som hjelper meg med slikt, for jeg er ganske god på å få ting fra hverandre , verre er det når alt skal på plass igjen…

Når kjøkkenrørene/delene skulle skrues sammen igjen så , så røk det en liten del. Det var derfor jeg måtte ta turen til Ikea. Jeg tok med den defekte delen og det var ingen problemer å få den skiftet ut, helt gratis! 

jeg lurer på om det er noen som drar til Ikea uten å handle med seg noe….? Jeg nekter nesten å tro det. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noen ting i dag, men kikket selvsagt innom markedsavdelingen med ting og tang for alt og alle.

Dette var det jeg endte opp med. Nesten gratis! 200 kr 

To hyller til å sette bilder på. to skjærebrett, plastbokser. Og den dingsen jeg måtte bytte.

Jeg har sagt før at jeg ikke er noen fan av Ikea, men i dag var det tommel opp….

 

Ellers så ønsket jeg meg veldig dette kjøleskapet her. Likte så gode de fryseskuffene og doble dørene.

 Siden mitt tok kvelden så måtte jeg uansett skaffe et nytt. Etter nøye overveielser, der begrenset plass var det som veide mest , ble det ikke noe av.Jeg kjøpte et kjedelig enkelt kombiskap i stedet…., som jeg forhåpentligvis får på mandag.

Så i helgen er jeg uten kjøleskap og oppvaskmaskinen kan jeg ikke bruke ,pga. delen som mangler. 

Nå skal jeg nå bare jobbe og sove bort nesten hele helgen, så jeg skal ikke irritere meg for mye….:)

God helg til alle!

 

16 kommentarer
    1. Bra at IKEA fikset gratis del til deg. Jeg kommer aldri tomhendt ut derfra, selv om jeg bare er med noen eller “bare skal se”. Noen servietter eller småting blir det alltid. Jeg tror rett og slett ikke det er mulig å ikke kjøpe noe der. Og så tenker jeg når jeg er der at det kan jo hende det blir veldig lenge til neste gang…

    2. margarites: Er bra det er flere som meg. For jeg er der rimelig sjelden, og det pleier være noe bestemt jeg skal ha. Så finner man i tillegg ALLTID noe man “trenger eller som kan være kjekt å ha…:)

    3. Fint kjøkken du har, vårt bør også byttes ut etter over 30 år..har bytta litt smådeler da :)) Greit å få litt hjelp ja, så håper jeg “ting” snart virker som det skal igjen :)) Kos deg med jobb og soving <3

    4. annebe: Tusen takk, ja er fornøyd…Jeg tok alt i en engang , synes det er like godt, siden det som var her da jeg flyttet hit for 6 år siden var svært gammelt….
      Er jobbevær her i Bergen, så helt ok å jobbe og sove bort helgen da

    5. Tenk at eg hugsar då mor mi måtte måtte skylle klesvasken i ei elv, ein km borte. Me hadde ikkje bad, men “styrta” i offentleg bad ein gong i veka. Slik har verda endra seg, Kjøleskap var det ingen som hadde.

    6. Kjøpte mye til leiligheten her på IKEA. Veldig fornøyd med alt. …. kjøkkenet ditt er flott, men kjedelig med det som ikke virke da. …. <3

    7. Margrethe: ordner seg nok, kjøleskapet som gikk dukken var ikke Ikea sitt, så kan ikke skylde de for det. Når det gjelder blandebatteri så er det det eneste jeg ikke vil kjøpe på kjøkkenet fra Ikea.
      Men det er en fordel at det er så lett å reklamere for ting der….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg