PÅ TIDE å begynne å forsere noen fjell igjen….

Etter 8 minutter kjøring og 20 minutter å gå kom jeg hit. Nordnes dalen heter det her.

 

Å bruke kroppen tror jeg er noe av det viktigste man gjør jo eldre man blir. Tiden da man uten å tenke på det, brukte kroppen mye, er forbi.

Jeg tenker på da alle mine fire var små…..

Jeg fikk nok av hverdagstrim kan man si.

Nå er det slik at man må passe på å bevege seg nok. I alle fall er det slik for min del.

I dag var det umulig å ikke ville ut en tur. Jeg startet ikke før klokken tre, og traff ikke så mange sjeler, men det gikk fint å gå alene likevel.

jeg hadde tenkt meg på Gravdalsfjellet, via Nordnesdalen og viggohytten.


 

Her var store forandringer siden sist jeg gikk her. Mange trær var hogget. En del var nok trær som hadde falt ned i vinterstormene. Kanskje de skal bruke noe av det til å bygge opp igjen Viggo hytten som brant ned for etpar år siden…Den befinner seg en halvtimes tur oppover herfra. En halvtime for meg da….

Man skal ikke behøve å gå seg vill. Skiltingen er upåklagelig.

og her er stier å følge hele veien opp..


Så var jeg oppe ved Viggohytten
Den nye grunnmuren til hytten som brant , er kommet opp, og jeg gleder meg til å se den ferdig. Her har jeg stått og solgt hjemmelagde skillingsboller for en del år tilbake, og vafler ….:) Det var når ungene var i speideren….

På toppen av Damsgårdsfjellet kan man se innover mot byen og byfjorden.

…..og ganske så vidt omkring. Denne turen er akkurat passelig lang for en litt utrent sjel . Her er for det meste fint terreng å gå og man kommer høyt opp på kort tid. 

Til slutt drister jeg meg til en jeg-er-glad-jeg-kom-meg-ut-på-tur-selfie

 

18 kommentarer
    1. For et utrolig flott knippe naturbilder du har kommet hjem med, fra turen i dag. Det er deilig å komme seg ut å røre på seg, og som du sier det er så viktig. Selv er jeg vel der at dersom jeg blir sittende for mye stille, er jeg så stiv at det er et ork å gå i det hele tatt… Til å begynne med iallefall, men så går det bedre.
      Ha en fortsatt fin søndagsettermiddag :o))

    2. Og jammen ser du bra ut <3!! 🙂 Jeg har også vært på tur i dag med søsters.Og helt enig med deg, det er superviktig tror jeg, å gå turer og bruke kroppen i ulendt terreng. MÅ ikke løpe og sprette og hoppe. Men å gå er viktig 🙂

    3. Viktig med bevegelse ja..har bare gått tur i byen i dag vi..men deilig å være ute uansett :)) Fantastiske naturbilder du har her..og herlig selfie av fine deg :)) Kos deg med kvelden <3

    4. frodith: Tusen hjertelig! Ja, jeg er ikke flink å hoppe og sprette, men kjenner når jeg ikke har vært flink å røre på meg en stund, hvor dårlig form man blir i . Det var ikke sånn før….:)

    5. annebe: Bare det å være ute når det er lyst og ikke regner, synes jeg er fantastisk. Man trenger ikke gå til fjells…Tusen takk for det!

    6. Ramona2010: Ja, det var…Er tid for det nå, ut å ture. Dere med både små og store dyr må jo merke litt av en forskjell fra vinter til vår, for dere må jo ut uansett….:)

    7. Ser ut til å være en herlig tur! Jeg har bodd nesten hele livet i denne byen, men det begynner å bli lenge siden jeg har vært på et av byfjellene. Jeg er ikke så godt trent så mine turer begynner forsiktig – men målet er å komme meg opp på noen av fjellene. I helgen har turene gått i Hardanger, så jeg har vært ute og kost meg. Snakk om deilig helg! Fine bilder du har tatt, så de frister meg til å prøve den turen 🙂

    8. margarites: Ja, den er veldig fin den turen og absolutt til anbefaling om det er lenge siden sist. Du kan også kjøre helt frem til Nordnesdalen. Det er smalt og litt bratt men god parkeringsplass der. Og da kommer du rett i terrenget. Så fint du har kommet deg ut på tur også, for det er så synd å ikke benytte hver en dag når vi har finver…

    9. Fin selfie av ei flott dame! :)Ja, da unga var små ble det nok trim i hverdagen. Når jeg ser bilder av meg fra den tida, ser jeg er rimelig slank dame – på grensa til å være tynn! Jeg nyter den tida som er nå og som kommer. Endelig skal det bli tid til å finne ut hva jeg vil gjøre framover, realisere noen drømmer osv…Det kan sikkert bli ensomt i blant, men mest godt! Jeg trives godt med å være mye alene og har jo stort sett vært en del alene annenhver uke i noen år nå! 🙂 Har nettopp begynt på ei yoga-gruppe igjen, og det er fin trim! 🙂

    10. karidansen: Tusen takk! Ja, det var travle tider før…..
      Yogagruppe høres ikke dumt ut. Jeg liker å trene på egenhånd , men en yogagruppe hadde ikke vært dumt. Takk for tips. Både spennende og kanskje litt dramatisk med store forandringer som du står ovenfor nå.

    11. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk. En liten tur ut er bedre enn ingenting. I dag har jeg “trenet” med å hugge trær og rydde bort busker. Tid for utearbeid nå….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg