TRERYDDING og død mus på en kattetrapp

Det er dette jeg hadde tenkt å få gjort noe med i dag. Jeg må sage ned noen trær før alle bladene begynner å sprette. Da blir jeg “buret inne “, som i fjor sommer. Disse trærne blir nemlig slik når bladene har gjort sin entre.


 

(bildet tatt med mobil i fjor sommer)

Men det er hardt arbeid å drive å sage og klippe på trær. Fy fader, man er ikke 20 eller 30 lenger….:)

Men jeg hadde så lyst å få det gjort….

Kom halvveis i dag i alle fall. 

På denne siden av huset har også pus sin inngangsdør. Og tror du ikke den hadde lagt fra seg en død mus på kattetrappen.

 

Jeg synes den var både stor og tykk, så den var sikkert gravid… Jeg uffet og æsjet meg noe fælt da jeg måtte ta den bort….

Men pus var nå flink som la den fra seg på sin egen trapp må jeg si, og ikke tok den med inn…

Jeg tror jeg må ha døren inn til dette soverommet igjen når jeg sover eller ikke er hjemme. For katteluken går inn til et soverom . Og jeg kommer nok til å lure på hvor lenge det tar før pus kommer inn med både fugler og mus, slik som i fjor….

Selve katteluken skal få være åpen til ut april. Da stenger jeg, så har jeg full kontroll når pus kommer inn min ytterdør. For det er guffent når man ikke vet om pus har noe i kjeften når den kommer inn….
 

8 kommentarer
    1. Det er nå man må legge grunnlaget i hagen for sommeren ja..vi klipte ned epletreet her om dagen..og har null peiling…så får bare håpe det blir noen epler i løpet av sommeren 🙂 Syns du var flink som tok vekk den musa…sånt liker ikke jeg..men må man så må man :)) Ønsker deg ei fin helg <3

    2. annebe: Ja, ser det er mange som driver med forskjellig utearbeid nå for tiden, og lurt er det å begynne nå, før alt bare spretter..
      Det var akkurat det. Må man, så må man…
      Fin helg til deg også

    3. tepausen.blogg.no: Ja, får ta det litt skånsomt med stenging av kattedør. Det er ned mot minusgrader om nettene enda. Jeg skraper i alle fall bilen om morgenen når jeg har vært på vakt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg