Soving,SOL og istid…

Når man jobber om natten, og bare får sove en liten stund før man bråvåkner, hva gjør man da?

Jeg er inne i en merkelig søvnperiode, og samtidig jobber jeg svært mye for tiden. Jeg sover altfor lite, og håper det snart går over…

Det er kanskje sollyset som gjør dette?

Etter å ha våknet altfor tidlig en dag midt i “nattevaktrushet”, så beinfløy jeg oppi haugen for å få sol i “trynet”, frisk luft  og ta litt bilder. På forhånd hadde jeg laget bolledeig – dette var på lørdag, og heldigvis kom her noen og spiste litt boller her i går.

I dag var jeg også tidlig oppe og priste solen, men alt dette snakket om vår ….:) Her i Bergen har vi istid og sol. Men jeg er storfornøyd med det, det er jo bare midt i februar må vite…..

I dag tok jeg også skoene på, og var ute på tur i 1,5 time. Her er noen bilder


Som dere ser . Istid i Bergen…:)

16 kommentarer
    1. For meg høres det slitsomt ut å jobbe natta..strir nok med å sove som jeg gjør ..men det har sikkert noen fordeler også 🙂 Så ut som deilig bakst :)) Og flotte bilder fra naturen…Ha en fin kveld <3

    2. Den baksten så jo aldeles nydelig ut! Kjedelig med den søvnen. Jeg slet fryktelig med det for noen år siden, men nå er det bare en gang i blant at jeg ikke får sove! Det går ut over humør og overskudd når nattesøvnen ikke er god! 🙂

    3. karidansen: Ikke så ofte med bollebaking nå. Men før når ungene var små, bakte jeg mye…
      Ja, den sovingen håper jeg ordner seg snart…pleier være i perioder det er litt håpløst.

    4. Jeg liker denne tiden veldig godt. Fordi solen titter frem, og avgir litt varme når man får strålene på seg 🙂 Og så er det lysere ettermiddager 🙂 Men skjønner godt at for du som skal sove, så er det kanskje litt forstyrrende 😉
      Herlig da, at du kommer deg ut og nyter litt også. Men satser veldig på at du får sovet litt mer fremover. For søvnmangel er ikke av det gode, det kan jeg skrive under på selv 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld <3

    5. Fine bilder av sol og is i Bergen 🙂 Og bollene så kjempegode ut 🙂 Håper du får sove godt igjen….. 🙂 Jeg har endelig fått orden på søvnen etter den ble ganske så ødelagt etter all nattjobbingen som var ikke noe for meg… Ha en fin kveld <3

    6. Å, har kjent det nattevaktsrusen. Har jobbet nattevakt i mange år. en plutselig sa det stopp med dagsøvnen, og måtte gi opp. Kanskje alderen. 🙂
      Så flotte bilder, har bodd i Bergen i mange år, og savner byen. Ha en fin kveld. 🙂

    7. spisogspar: Takk for det. Boller er godt! Den sovingen , om ikke det ordner se snart tenkte jeg prøve ut noe fra helsekosten….Jeg skylder på overgangsalder i stedet for nattjobbingen…:)

    8. Eva: Jeg også bare elsker når det er sol. jeg har lystette gardiner på soverommet, men kanskje underbevisstheten bare vet at det er sol ute, og gjør at jeg ikke får sove. Tar en tur på helsekosten snart for å se om der er noe å prøve ut?
      Du vet “alt” om ikke få sove ja…

    9. Tone: Tenker ikke gi opp nattevaktene mine, jeg er et utpreget B-menneske… Skylder på overgangsalder ja…
      Koselig at du savner Bergen da. Jeg har bodd på din kant, da jeg var liten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg