SMARTERE enn meg?

I går kveld trosset jeg frykten for å kjøre på snøføre, fordi jeg tenkte min datter måtte få komme seg på badetur og noen timer fri igjen. Forrige gang passet jeg den lille på 4 mnd. her ,og det ble et slikt spetakkel at det ikke frister til gjentagelse på en stund…. 

Nå skulle vi være hjemme hos min datters familie og der var både storebror og pappaen hjemme. Så det lå an til en grei kveld. Første timen gikk fint, men så tror jeg at den lille oppdaget at mamma ikke var her. Da begynte hylekonserten.

Jeg overtok storebror på 3 og et halvt, her var det leggetid og etter å ha vasket skitne ører , sure tær og alt midt imellom med den “berømte” mikkemusshampoen, bar det i seng . Han ville lese om Karius og Baktus, og etterpå ville mormor synge kveldssang. Jeg spurte om jeg kunne få velge , men det ville han ikke gå med på….

Jeg ville gjerne velge, for å slippe å se i gjennom en bok han har med sanger, og jeg ville overta den lille igjen, så vi pappaen kunne få litt avlastning.

“Hvorfor får ikke jeg velge sang da? Jeg har de jo inne i hodet mitt”. Det er da han sier de ordene som jeg skal erte han med når han blir stor:

” Forde eg e smartere enn deg”.

“Hææ,” dette hadde jeg virkelig ikke tenkt å la han slippe unna med.  ” Mormor er smartere enn deg, men du blir nok en veldig smart mann når du blir stor…..”

Hvor tar de det fra tro, alle disse ordenene som man ikke vet de kan og forstår engang….

Det ble godnatt, og jeg listet meg nedenunder til den lille igjen. Tror han skrek i en og enhalv time tilsammen, selv om både meg og pappaen prøvde “alt”.

Med det samme mammaen tok han i armene, ble det stilt. Den lille kommer til å bli en svært viljesterk mann…. Jeg og pappen er enige i at det blir en stund til neste gang hun får være borte flere timer i strekk ….:)

 


Bildene er fra tur i forgårs

8 kommentarer

Siste innlegg