Jeg kan jo ikke ta hensyn…..

Jeg måtte en tur til sentrum av byen her en dag. Vi snakker julehandel……

For engangs skyld parkerte jeg midt i byen, i en by-garasje. Jeg tok heisen fra garasjedekket og opp, fordi jeg ikke orket å gå 116 trappetrinn.

Jeg liker ikke å ta heis, men gjør det likevel….Det går bra så lenge ikke heisen blir overfyllt……

Å stå som sild i tønne i en liten heis har jeg problemer med, og skal uten å bli flau over det ,innrømme at jeg lider av  klaustrofobi.

 

Vi var bare tre personer til å begynne med, men stoppet på vei opp , og folk strømmet inn.

Til slutt måtte jeg  bare si : “Nå er det faktisk fullt her”.

“Nei da”, sa en av de siste som presset seg inn. ” Jeg  kan jo ikke ta hensyn til hennes angst, jeg har altfor mye å gjøre…….

Nei, selvsagt kunne hun ikke det……….

 

Jeg kunne ha trengt meg ut av heisen….

Jeg kunne begynt å hyperventilere og lage drama…..

Jeg kunne sagt høyt og skingrende: “Tror du jeg synes det er greit å stå i heisen med deg, du stinker røyk lang vei…..

 

Denne gangen forholdt jeg meg helt rolig, og sa ingenting…., og følte etterpå at det var det beste….

Hennes uttalelse fortalte mest om henne, men jeg kunne jo ikke motsi henne  at , ja, jeg kjente litt angst de sekundene det tok….

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Uff ! Var sikkert ubehagelig…den som presset seg inn hadde vel ikke tapt så mye tid på å ta “neste”heisrunde…men jeg hadde nok også bare holdt munn :)) Jeg tar så si aldri heis..men jeg er redd for dørene jeg..hehe…

    2. Wow, dette står det respekt av fra din side. Er kommet dit at overfylte plasser er ikke noe for meg. Ei heller butikker. Jeg stikker faktisk. Så jeg er ikke like flink som deg. All ære til deg <3

    3. Anonym: Det hadde jo bare vært noen sekunder å vente, er to heiser…, men alle har lov å synse…Men det var en lite hensynsfull måte hun snakket på…

    4. Til den anonyme kommentaren: Hvem var først i heisen? Den med angst, eller den frekke personen? Kjenner at jeg ble ilter og sint av å lese noe så frekt. Men helt klart, man har lov å ha forskjellige meninger. Noen ganger passer det faktisk best å holde meningen sin for seg selv! Litt å tenke på kanskje?
      Og til deg frøken Maiken. Så utrolig flott at du faktisk turte å ta bilen inn i sentrum. DET står det stor respekt av altså. I alle fall etter samtalen vi hadde om det å kjøre inn i selveste Bergen by. For det kan jeg skrive under på, at var ikke spesielt lett 😉 Det alene kan gi angst 😉 Hihi 😀
      Og at du stålsatte deg, og gikk inn i heisen, til tross for angsten, det står det også respekt av. Og flink å si ifra er du også. Sånt imponerer meg 🙂 Det er ikke alle folk som skjønner takt og tone. Det er nå helt sikkert. Man får bare overse det, etter beste evne 🙂
      Flink du <3
      Klem

    5. Når folk presser på, enten heiser , trikker eller annet, så liker jeg det ikke det minste, selv om jeg IKKE har angst for sånt egentlig. Men jeg får litt FNATT av å måtte ha albuen til noen INN i ribbeina, eller pusten til noen i nakken…Ofte på trikken jeg får litt dilla… Og den personen hørtes jo HELT fjern ut… Det er noe med måten man sier ting på, hørtes ut som noen man vil fnyse av så fort hun gikk ut av heisen…Jeg tenker flere enn deg synes hun var litt fjern 🙂

    6. frodith:Takk for kommentar. Helt enig, det er noe med måten man sier ting på…
      Og jeg ville ikke ” gi henne gleden” av at jeg reagerte på noen av måtene jeg skrev at jeg kunne ha gjort….

    7. Mange frekke og stressete mennesker ute nå og julehandler…. Jeg ble kjørt ned i en butikk av en med barnevogn..Hun sa ingenting, men bare kjørte på…..Mye rart ute nå….

    8. spisogspar: “bra” det er flere som opplever det ….Håper det er julestresset som tar over…kanskje man oppfører seg litt rart…, og ikke etter uskrevne regler. Kan ikke si jeg koser meg med handling akkurat nå…:)

    9. Jeg kjenner meg godt igjen i forhold til det med frykt overfylte heiser. Det er ikke alltid lett for en utenforstående å forstå det med angst, men det er uansett utrivelig å stå som sild inne i tønne i en heis. Dessuten så er det jo noe med hvor mye vekt det er forsvarlig å ha i en heis. Jeg trenger meg aldri inn i en heis som er nesten full…Da venter jeg heller på neste heis! Ellers enig med Eva : Hvem var i heisen først? 🙂

    10. Tror mange legger igjen hodet et eller annet sted. Ikke bare før jul, men jammen ellers også. Medmenneskelighet vet de vel nesten ikke hva vil si en gang.

    11. Det er visst noken som mangler oppdragelse.. Flink du som ikkje svarte – ho står att som ein taper synes eg. Og til anonym svarer : man må vere snill med kvarandre og vise hensyn 😉

    12. Usj for et ubehagelig menneske. Vil ikke treffe på en sånn i nød:o! Måtte sikkert skyndte seg ut for å ta en sigg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg