EN FORUNDERLIG hendelse?

Kanskje jeg er en av dem som undrer meg mye?  Eller merker meg hendelser og arkiverer de under “forunderlige hendelser…”

Det er ikke noe jeg er flau over, så her er en liten slik forunderlig historie.

De som leser bloggen min har vel kanskje fått med seg min nyvunne interesse for steiner og krystaller og for hvordan de kan påvirke oss….

Se innlegg HER

En natt her forleden var jeg på ekstra vakt på en annen avdeling enn der jeg har fast base. Pasientene var ukjente for meg, og en av de som var en natterangler var en mann med dement diagnose. Han hadde jobbet på båt og vi hadde mye å prate om, for språket hadde han enda i sin makt. Da han var klar til å legge seg , fulgte jeg han inn for å hjelpe han tilrette. 

Så sier han : ” Har du lyst å se hva jeg har i nattbordskuffen min “?  Ja, selvsagt ville jeg det (nysgjerrig som jeg er:))  Han dro opp skuffen , tok noe i hånden sin, og viste meg stolt.

” Se. Jeg har fått den av min kone”, Han smiler mens han sier det… Av alle ting en mann kan ha i nattbordskuffen sin, så hadde han en stein . Og ikke en hvilken som helst stein, men min nr.1 stein. En AMETYST. Til og med en vakker og ganske stor Flower Ametyst….:)))

Jeg måtte bare smile igjen, og skryte uhemmet av den fine steinen….

 

12 kommentarer

Siste innlegg