PAKKE I POSTEN OG IS PÅ EN BENK…

I postkassen i dag, mellom regninger som hadde tatt veien, lå det en konvolutt med en liten hemmelighet i. Fått av Frodith , selv om jeg ikke vant engang:).

Ganske ufortjent med andre ord, men Tusen tusen takk, Frodith!  Jeg velger å bruke den til “sydenportemoni”. Den er så fargerik og jeg skal til Kypros om noen få uker.

I dag har jeg hentet barnebarnet mitt i barnehagen og vi to har spist is på en benk, da vi gikk hjem fra barnehagen. Så sant det er sol, må vi ha is på en benk. Det er han selv som har funnet på det. Og kanskje ikke det er så mange soldagene igjen før høsten tar oss , så vi får benytte oss av det så ofte vi kan… 


Da vi vel var hjemme og hadde spist middag, var vi egentlig ganske trøtte begge to, og tilbrakte resten av dagen på terassen, der mormor fikk høre musikk, sett skuespill, lest bøker og pratet om ganske mye forskjellig…. Og musikken var “gussjelov” ikke sabeltann i dag, men Knutsen og Ludviksen til en forandring….:)

Mammaen var på kveldsvakt, pappaen hadde tatt hunden med og stukket til fjells, der han hadde en jobb. Den eneste som var hjemme med oss to var pus. Og den koste seg, for den hadde nettopp vært hos dyretannlegen og trukket to tenner som hadde plaget den….

Plutselig var det leggetid, ikke vet jeg hvor tiden ble ut av….

 

14 kommentarer
    1. Fikk koselig pakke fra Frodith i dag jeg også…hyggelig å hente post da 🙂 Så hyggelig det høres ut å sitte å kose seg med is sammen med barnebarnet..:) Knutsen og Ludvigsen har jo mange fin sanger…så ikke det verste en kan høre på det 🙂 God natt :))

    2. annebe: Ja, greit å smile litt når man får et slikt brev innimellom regninger…En koselig dag, og Knutsen og Ludviksen er fin de…Natt med deg og

    3. Ja, vi er mange som har fått “pakkesang” av Frodith i dag! Kaptein Sabeltann var gjev her i huset da unga var små, så den eventyrfiguren har holdt koken lenge! Vi var i Dyreparken og så forestillingen på slutten av 90-tallet! 🙂

    4. karidansen: Ja, den har virkelig holdt koken, skal bli morsomt å se kor lenge det blir før pjokken blir lei… Er ikke sikkert foreldrene greier det samme en gang til med nestemann, for det er ganske intenst leeeenge…:)

    5. Mariann Sæther Tokle: Jo, av og til føler jeg at tiden går fortere enn før, men det er vel bare jeg som har blitt eldre og bruker mer tid på gjøren og laden enn før…

    6. På nå fikk jeg hjemlengsel her i Barcelona. Koselig sommerstemning med is på benken. En fin vane han har fått gitt!

    7. Veldig kjekt med sånn hyggelig post. Regningene er jo bankers, flate og kjedelige. Men pakken fra Frodith var litt mer spennende. For jeg fikk en pakke jeg også 🙂
      Koselig med tid med barnebarn. Heldig du <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg