TRAMPOLINE og baby i magen?


“Mormor, har du baby i magen?” “Nei, men da kan du hoppe på trampoline”. Setningene kommer ganske kjapt. For han vil ut og hoppe på trampoline da jeg kommer der en tur. Han har forståelse for at mamman som er høygravid, samt mammans høygravide veninne ,ikke kan hoppe lenger, men “en gammel mormor” må nå kunne det. Jeg blir med , under sterk tvil. Og vi holder på en stund.( Hadde jeg bare husket på å tømme blæren …..:)

Etterpå må  vi inn å steike en liten ørret som han og pappaen har fisket den dagen.Så drar pappa og hund på fjelltur, -mammaen jobber kveldsskift og mormor og småen blir værende hjemme. Vi plukker solbær og vil lage litt solbærsyltetøy


Han plukker noen bringebær han også vil ha med. Vi går inn og lager litt syltetøy. Mormor synes det smaker kjempegodt, mens småen -som jeg snart ikke kan kalle småen lenger- , bare vil være med å lage, men ikke spise. Slik er det med bakingen også, vil være med å lage alt mulig, men ikke så ivrig på å spise det….


Etter noen timer har vi gjort det meste, og mormor vil ha en kopp kaffi. Jeg synes han har blitt vel aktiv i det siste…og “kjeften går i ett kjør”. Bevares hvor mye han har å snakke om….Jeg drikker kaffi, mens han vil “lese” bok til meg. 


Det er godt å kunne sitte ute. Timene går fort men jeg tenker innimellom på voksne damer som er noen år yngre enn meg som fremdeles har små barn , og jeg beundrer de. …. jeg fikk mitt fjerde og siste barn i en alder av 28. 

Han legger seg sent, men etter jeg har lagt han er det ikke en lyd å høre……

5 kommentarer
    1. Ha-ha! Du er nok ikke helt sånn tradisjonell bestemor. Jeg må også tømme blæren før jeg hopper på trampoline, ellers kan det “Gå Gæli” Ikke moro med skvetting i trusa! Jeg håper jeg får barnebarn…. Liker best når det blir litt størrelse på ungene, så jeg kan snakke “Voksent” med dem…men de søte små er jo veldig sjarmerende da! 😀

    2. karidansen: Ja, det er mest kos med barnebarn, men jeg liker de også litt større, mest fordi jeg er så redd for alt mulig som kan skje, når de er så små. Man må liksom ha et øye på de hele tiden…

    3. Javisst er det travelt med de små 😉 Jeg har tenkt på det scenarioet at jeg liksom skulle funnet meg en mann, og villet ha barn med han, for å forsegle kjærligheten. Det er jo mange som gjør det. Men så tenker jeg at jeg er jammen glad jeg ikke kan få flere barn, for jeg ville jo ikke hatt energi til å følge opp en liten nå lenger. Og så er liksom den tiden forbi, og en ny epoke er i full gang. Så nå nyter jeg heller mine barns ungdomstid, og ser frem til en eller annen gang å få lov til å bli farmor/mormor <3
      Hver alder har sin sjarm, det gjelder å nyte den mens den er der 🙂
      Kos deg med den lille/store sjarmøren <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg