SOMMERLATE dager


Dette var lunsjutsikten i dag, hos min søster og familie. Terassen de har, har utsikt til byfjellene. Og deilig pai fikk jeg som jeg håpte på. Vegetarpai og salat er deilig og lett sommermat, og oppskriften hadde hun funnet på en blogg. Og selvsagt vanket det is og jordbær, og sjokolade…


Utenom fikk jeg sms fra min yngste sent i går kveld, om at han hadde fått plass på lærerskolen i Bergen. Så da var murerkarrieren over for hans del.  Han blir vel boende hjemme en god stund til, og jeg synes det er bra av en eller annen merkelig grunn….. Fordi han er sistemann som flytter ut kanskje…., men også fordi jeg ikke vil at han skal begynne sitt voksenliv med mye gjeld. Det er så ulikt hva man mener om hjemmeboende voksne barn…. Det har vært like spennende hver høst , hvem flytter ut , eller inn ….

En god Fredagskveld til alle. Jeg har tenkt å lage en kruttsterk suppe som moms kitchen  hadde oppskrift på. Jeg spiser fortsatt sent, men legger meg litt tidligere for hver kveld……

4 kommentarer
    1. Det var jo en kjempefin lunsj utsikt 🙂 Og lunsjen hørtes god ut den også 🙂 Og kruttsterk suppe høres ut til å være veldig høstlig, og forsåvidt har vi jo stort sett høstlig vær for tiden, så det passer nok godt inn med tanke på været i alle fall.
      Vi hadde forresten 22 grader og overskyet vær i dag. Men nå høljeregner det.
      Det er nok ganske vemodig når barna forlater redet. Så jeg skjønner deg godt jeg, at du synes det er godt minsten blir værende en stund til. Og så er det jo noe med den gjelda også ja.
      Fin ny header har du fått også 🙂 Det frisket opp på en sommerlig måte synes jeg 😀

    2. Eva: Vi er også blitt “lovet” mye regn i helgen, så jeg forsoner meg med innevær, men er i feriemodus nå…:)
      Jeg sa alltid før at jeg skulle heise flagget når alle mine barn hadde flyttet ut, men det forandret seg det…:) Og takk for kommentar om ny header

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg