SLIK VIL JEG ha utsikt til…….

Jeg har hatt ferie en uke i dag, og kjenner meg litt sur….. Og samtidig litt dårlig samvittighet…. Men jeg greier ikke se det slik jeg sitter og leser Toves tanker i Tara-blad. Hør bare hva hun sier: ” jeg skal stå opp tidlig, sitte på trappa, drikke te og høre rødstrupens tynne morgensang….Jeg skal ta på meg joggesko og gå over stier som er glatte av furunåler…..Jeg skal ta bussen til byen og gå fra fontene til fontene for å se lyset brytes av vannstråler….”  Her er en lang, lang rekke med ting hun skal gjøre hjemme i Norge i sommer. Jeg misunner henne litt, for det eneste jeg vil det er å ha litt sol og varme, og hoppe i sjøen når jeg er varm….. Jeg skal tenke på det til i morgen….da er et mulig jeg gjør et aldri så lit stunt….

Det er ikke det at jeg kjeder meg, for det gjør jeg aldri. Bare om noen ser meg løse kryssord, for det er virkelig kjedsommelig, synes jeg. Og det er mange år siden sist jeg gjorde….

Men jeg hadde trodd at jeg skulle være fornøyd med “bare” å ha ferie og sose litt rundt, være litt sosial, ta dagene som de kommer, men desverre , jeg mangler noe…..

 

11 kommentarer
    1. Kjenner den følelsen ja! Ja har lyst å reise til syden jeg også! Tanken var å reise til Kreta men nå er vi litt usikre pga situasjonen der….. Været er jo ikke så strålende her akkurat! Jeg også har veldig lyst å bade og være på en strand, sol og varme…..

    2. spisogspar: Jeg tenker Kypros, tror det blir der eller ingen tur. Så de hadde noe igjen i Fig tree , der er ikke festeungdommen , tror jeg da…..:) Håper det ordner seg for dere også

    3. Heh…ja, ble ikke VÆRET som vi tenkte oss… Men jeg synes det er rimelig deilig med den sleninga jeg da…enn så lenge..og i dag har det vært 22 grader tror jeg 🙂 Og jeg har vært sosial…deilig 🙂

    4. Skjønner deg…..den der rastløsheta som kan oppstå…..om at noe mer skal skje. Men plutselig kan den gode roen av å være i nu’et oppstå, det er da en kan få gjort slike ting som å nyte det en kan nå.

    5. Ja, da håper jeg du finner på noe “lurt”…og kanskje litt impulsivt! Det ER godt med noen skikkelig varme sommerdager. Da har vi litt mer å gå på i forhold til den kalde vinteren! 😀

    6. karidansen: Ja, er redd jeg skal angre om jeg ikke drar og får litt sol snart. ….Vinteren er så mørk og lang…Får sove på det, og kikke litt på nett , på reise, i morgen…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg