EN KAAALD fornøyelse…

Sankthans kvelden i Bergen ble en kald fornøyelse. Vi gjennomførte likevel den planlagte grillingen på terassen til min datter, og “lurte” også min eldste sønn til å ta turen til Askøy ved å si at det faktisk var litt finere vær der ute. Varme oss måtte vi gjøre på bålpannen eller i teltet til mitt barnebarn. Det ble i allefall grillet og spist ute før vi trakk oss innendørs. Merkverdig dette været i år, vi som satt og solte oss og svettet på terassen dagen i forveien…

Etterpå måtte guttene hvile middag , mens småen , mine to døtre og jeg begynte å sortere babyklær. Tiden går så fort at her er best å gjøre klart det man kan, selv om det ikke kommer noen baby før i september…. Treåringen fulgte med på sorteringen av klær en stund, og forstod tydeligvis hva vi holdt på med. Han legger øret inn til magen til min datter og snakker av og til med lillebroren sin, men etter en stund synes han det blir kjedelig og finner på andre ting…

Utpå kvelden dro vi hjemover igjen, min datter og jeg, -om ikke det begynner å regne for mye, så blir hun vel en uke til før hun drar til Stockholm igjen,- og satt oss rett og slett til å drikke noen glass rosevin , med jordbær og melon til. Jeg var egentlig glad at jeg ikke hadde småbarn som ville avgårde på bålbrenning, for det gjorde vi alltid før…Alt til sin tid …:)

10 kommentarer
    1. Så hyggelig det hørtes ut.. komme en tur inn i teltet hos barnebarnet og varme seg litt var nok ekstra koselig 🙂
      Vi var bare hjemme , så på feiringa på tv ..og yngste sønn lå over her..så koste oss med kveldsmat og te :))
      Greit å ha ordna ting i god tid før det er fødsel på gang :))..veeeldig variert vær her om dagen også..og nå er det så mørkt at kanskje det blir tordenvær :)) Fin kveld til deg <3

    2. Helt snodig vær her også, her har det haglet og vært sol, om hverandre her i dag 😀 Men i går var jeg bare inne, ingen feiring her 🙂 Koselig med litt vin på terrassen kan jeg tenke meg 🙂

    3. annebe: sankthansfeiring er så ymse rundt om, det er ikke lenger en dag for så mye feiring for min del , kjekt bare å komme sammen …
      jeg er fremdeles glad at ikke min ferietid har begynt, så jeg prøver å ikke være for sur i trynet” av dette været….:)

    4. Ja, alt til sin tid. Det er nå helt sikkert. Jeg har tenkt gjennom mine egen barndoms St.Hans minner, og ser jo at mine egne barn ikke har noen spesielle minner som jeg har. Men, tidene forandrer seg jo. Til neste år har jeg lyst å finne et sted med litt gammeldags St.Hans feiring 🙂
      Og at været er merkelig….Himmel altså. Er jo ikke til å tro. Kan overhodet ikke sammenlignes med forrige sommer. Er liksom sånn at man ikke føler det ER sommer engang.
      Men vi kan jo håpe på litt mer sol og varme nå fremover, når vi går inn i juli 🙂
      Hørtes kos ut det du var med på. Familiesamhold er viktig <3

    5. Eva: Vi var alltid og brente bål ved sjøen i min barndom, vi ungene samlet og dro til sankthansbålet i lang tid. Men det er ikke så viktig nå, føles det som. Greit å bare være sammen med familien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg