ELSKER DEG FOR ALLTID……

Har du barn, barnebarn eller andre du leser for, eller har lyst å gi en barnebok til ,så anbefaler jeg denne på det varmeste. Den har stor tekst på sidene, passelig  mye tekst på hver side, mange fine illustrasjoner og har en fin historie man kan kjenne seg litt igjen i.

En enkel og samtidig rørende fortelling. Jeg har alltid problemer med “en klump i halsen “, når jeg leser den, så det er i grunnen en utfordring å lese til barnebarnet mitt…:)

Handler om en mor og sønn, det er bare de to hovedpersonene i boken. De bor alene og vi får være delaktig i morsomme små og store opplevelser til gutten blir voksen og flytter for seg selv.

Boken slutter med at mor blir gammel og da er det sønnen som må holde rundt den gamle moren sin:

” sønnen gikk bort til moren , klemte henne og vugget henne fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake og sang:

Jeg er glad i deg for alltid og vil alltid like deg.

Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg…

“Da sønnen kom hjem den kvelden, stod han lenge og så ut vinduet.

Så gikk han inn på rommet hvor den nyfødte datteren hans sov. Han løftet henne opp og vugget henne fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake mens han sang:

Jeg er glad i deg for alltid og vil alltid like deg.

Så lenge som jeg lever ,vil jeg alltid elske deg.

 

Tekst av Robert Munsch, illustrert av Anthony Lewis

 

9 kommentarer

Siste innlegg