MAKK I JORDEN OG JORDBÆR I STØVLENE

I dag har det vært et lite streif av sommerfølelse. Jeg har passet barnebarnet mitt noen timer siden min datter som jobber skift har kveldsvakter hele uken.  Pappaen ville på fisketur og mormor hadde anledning til å komme en tur. Det var  fint noen timer  med været ,så det gikk bra å være ute og finne på ting. De har en stor tumleplass rundt huset og mange frodige vekster , både spisende og andre blomstrende .Mens småen var opptatt med å grave etter makk, -noe mormor ville ha seg fritatt for å være med på-, tok jeg heller noen bilder. Her har de plantet noen jordbærplanter utenfor drivhuset , ganske kreativt synes jeg. 

og gressløk er vel dette her. De er så heldige at det ikke har funnet vei noen brunsnegl på område der ( enda), og jeg tar med meg en klatrehortensia  som jeg skal prøve å få til , samt en annen staudeblomst. Man skal visst stjele avleggere, men jeg spør og får beskjed om å ta med det jeg vil. De har rikelig , og mye er plantet fra før de kjøpte huset for noen år siden.

Når det er tid for kveldsmat  går vi inn igjen, og jeg får “det vanlige” spørsmålet: ” Liker du kaptein sabeltann mormor? “.  “Nei, det gjør jeg ikke , han bare kjefter”.

“ja, men han har diamanter”.  ” Ja, da kan du si til han når du treffer han i sommer at om han har diamanter til meg , så liker jeg han ”     🙂

Småen sovner nesten før han treffer puten i kveld, pappaen kommer hjem ,og mormor drar hjem igjen til seg selv . Nå skal jeg skynde meg å plante de “stjålne” avleggerne mine, så kanskje de vokser litt i løpet av sommeren. Klatrehortensia er fin å ha på terassen også.

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, er mange tips å få rundt omkring på bloggene også, hos de som er plante-hageentusiaster. Jeg er vel midt på treet der…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg