EN SOMMERBOK-ANMELDELSE

Denne boken leste jeg for noen år tilbake, da jeg var “vel forsynt” med alt som hadde med menn å gjøre. Det var både det artige bildet på bokomslaget og tittelen på boken som appellerte til meg. Og litt “felles skjebne-felles trøst tenking…. 🙂 ,(selv om jeg heldigvis ikke har vært gift med noen i 30 år)

 

“Når mannen du har vært gift med i 30 år plutselig en dag forteller at han trenger pause, og pausen viser seg å være en ung, fransk kollega, reagerer du da med å: 

– Tenke at det sikkert er et innfall som snart går over?

-Bli rasende og forlange skilsmisse?

-Få sammenbrudd?

-Trekke deg tilbake til et trygt sted og tenke deg om?

 

Mia Fredricksen får først sammenbrudd, så reiser hun hjem til mors varme favn hvor hun kan rase ut og forbanne sin skjebne. Noe motvillig dras hun inn i livene til menneskene rundt seg: moren og hennes frodige vennekrets på gamlehjemmet, småbarnsmoren med den høyrøstede, voldelige ektemannen, de djevelsk utspekulerte tenåringsjentene hun underviser i poesi. 

Når sommeren uten menn nærmer seg slutten, er Mia ikke tristere, snarere klokere, for hun vet hva hun vil kjempe for og på hvilke premisser.”

Boken er som omslaget full av humor. Den tar også med samspillet generasjoner i mellom, samspillet mellom kvinner /jenter i ulike aldre

HUSK: Det er mange lydbøker på markedet, så om du ikke ,- av en eller annen grunn-, orker å lese, så er det likevel en fin mulighet.

 

4 kommentarer
    1. Det var et godt boktips 🙂 Jeg leser en del. Og bøkene låner jeg stort sett hos familien min. Min bror driver eget bokforlag, så har lånt mye fra han 🙂 Men av og til kjøper jeg bøker også, om jeg finner på tilbud eller det er en jeg har veldig lyst på 🙂
      Takk for tipset. Høres ut til å passe godt for meg den boken der 🙂

    2. Eva: Lover deg at du kommer til å smile, i det minste 🙂 Du er heldig med å få låne hos din bror. Jeg kjøper en del på nett, oftest når det er noen gode tilbud.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg