MIN SKÅL ER FYLLT MED GLUTENFRIE LYKKECOOKIES

Man blir lykkelig av å spise sjokolade! Det har jeg hørt. Og her kommer oppskrift på glutenfrie lykkecookies:

100 gr smør, 50 gr sukrin melis, 50 gr brunt sukker. Visp dette sammen med 3 eggehviter.

Tilsett:  !00 gr GLUTENFRI LYS MELBLANDING; 1/2 ts. bakepulver, 1/2 ts. natron, 1 ts. vaniljesukker, i klype salt.. Rør sammen

Ha oppi 100 gr. hakkede mandler og 100-200 gr.hakket  melkesjoklade. (Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke en hel stor melkesjokolade,men spiste opp halvparten. Tips: gjem sjokoladen til du skal bruke den i oppskriften.)

Settes med skje på bakeplate og stekes i ca. 8 -10 minutter på 180.grader. (du må følge med)

P.S  Det er lov å kose seg på en torsdag også.

 

Og forresten så har jeg skiftet til sommerdekk i dag. Da kjenner jeg på at livet er litt lysere.

 

2 kommentarer
    1. Har en venninne som ikke tåler gluten..så kjekt med en slik oppskrift 🙂 Her tør vi ikke skifte til sommerdekk enda…for vi bor litt oppi bakkene ,men etter påske tenker jeg :))
      Kos deg videre i kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg