Kypros (del 2) “Altfor mye” god mat….

Noe jeg forbinder med ferie er å slippe å handle mat, slippe å tilberede mat, bare gå til duk og dekket bord, og nyte…..Vi bestiller alltid med frokost når vi oppholder oss på Callisto. For meg er frokost Croissanter med hjemmelaget syltetøy, stekt egg, og den gode youghurten! Når jeg går på stranden etterpå er det lenge før jeg blir sulten…

Vi har etterhvert funnet “våre” restauranter. Steder der vi vet vi får god mat. Første kveld pleier vi å  gå på Isaac Tavern og spise Meze. Det er heldigvis en halvtime å gå tilbake til hotellet, for Meze er jo en hel mengde ulike retter og det er synd å ikke smake på alt….


Jeg som spiser vegetar har ingen problemer med å finne nok av retter å velge mellom.

Et annen god restaurant er Cicero . I tillegg til god mat , får man rikelig med vin. Ett glass er et helt glass, ikke et halvt…. Her står mine to flotte søstre og kikker inn.Ingen av disse restaurantene er spesielt flotte. De er enkelt innredet, men du verden, den maten….

Den tredje restauranten å anbefale er Flames.  Den er en litt finere å se til, har noen artige svære karer som serverer i en “fæla fart”, så jeg bare er glad de ikke får hjerteinfarkt når vi er der i alle fall. …Disse tre restaurantene er våre gjengangere her, og verdt et besøk…


Jeg har sovnet hver kveld på full mage, men så er det nå bare en uke, og det er så altfor mye man har lyst å smake på…:)

10 kommentarer
    1. Er så fint med de blå dørene til hvit mur :)) Her var det mye fristende mat du..
      Vi har også vært på Kypros og spist på et par bra restauranter…men er noen år siden så husker ikke hva de heter 🙂 Frokosten er noe av det beste synes jeg …og forhåndsbestiller gjerne det så man slipper å handle og styre så mye ja :)) Fin dag videre :))

    2. Man kan ALDRI spise for mye av god mat 😀 Og på de greske øynene og Omegn er det mye god mat. Lenge siden jeg har vært der omkring. Kypros har jeg aldri vært. Men har vært en del på de greske øyene, og i Kroatia… Mye god mat der også 🙂

    3. annebe: Ja, det synes jeg også. Ja, man kan virkelig forspise seg der…Etter vi begynte å forhåndsbestille frokost,- for det koster ikke allverden-, vil jeg ikke gjøre noe annet. Minst mulig styr, og på dette hotellet er det virkelig en bra deal…

    4. frodith: Nei, sant..:) Ja, mat er litt av feriegodene… Og Kypros er absolutt verdt et besøk, utenom sommerferiemånedene. Da er det et eneste stort fyllekalas, så da unngår jeg å dra dit….

    5. spisogspar: Ja, maten er uten tvil god, selv om det er litt mye fete, kaloririke sausesaker. Men man må kunne kose seg…Jeg har alltid vært “fortryllet ” av de hvite og blåfargene overalt der.

    6. God mat er halve ferien. Og det å få den servert, og å slippe oppvasken, er jo bare himmelsk 😀
      Og jeg må jo også si at frokosten smaker deilig når den står der så fristende i en stor og fin buffet. Vi hadde også frokost innkl i hotelloppholdet, og det angrer jeg ikke på akkurat 😉
      Gresk mat er nydelig, så ferien ble virkelig toppet av all den gode maten 🙂
      Kjekt med restauranttips 🙂

    7. Eva: Ja, det er sant! Jeg også liker å ha litt komfort når jeg ferierer, så både frokost inkludert og å spise ute er en selvfølge. Og spesielt når maten er så god…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg