Uværsdag og “natturning”…

Dette var tidligere i uken, i dag ville jeg ikke prøvd meg på samme turen…

Tenker alltid når jeg går over broen her og videre utover bølgekraftverket, at det kanskje er siste gang jeg går her…

eller rettere sagt, det som var et bølgekraftverk en kort stund , for kraften i vind og vær er voldsom her ute og det ble banket sønder og sammen etter kort tid…

Vind og vær ødelegger rekkverket på siden av broen litt etter litt og nå er det nesten ikke noe igjen, og ingen, hverken kommune eller grunneigere vil ha ansvar for denne broen , så turen over det lille sundet her er på eget ansvar…

Det er bare så facinerende å gå her . Man får brukt seg fysisk med å forsere steinurene bortover før man kommer videre hit

Er fristende å gå for nærme, man må passe på…

Denne dagen hadde jeg turselskap. Søster var hjemme i hytteleiligheten og

var med på sin første tur hit denne dagen. Kjekt å være den som kan vise frem…

Her har vi gått videre, til enden og må ha med noen solbilder

I går var jeg og passet den foreløpig alle minste gutten i familien, barnebarnet mitt på 1,5 år.

Det var for aller første gang

at jeg skulle passe han og legge han uten at mamma og pappa var tilstede…

Litt lei seg var han når mammaen gikk, men ingen gråt som jeg hadde forventet.

Jeg gjorde som jeg fikk beskjed på ved leggerutiner, både leste og sang før jeg satte meg til på en stol på soverommet så han så at jeg var der…

Han sitter helt i ro på fanget og følger med når jeg leser for han, det varmer farmorhjertet at han gjør det, så liten som han er enda…

Alle, både mine barn og barnebarn har vært glad i bøker…

Det var når han kom i seng at han ikke var rolig lenger. Han turnet rundt og hadde en oppvisning som jeg aldri hadde sett før. Tilslutt var både han og jeg så svett at vi måtte lufte, opp med vinduet,-” farmor må ha luft , Magnus må ha luft og dynen må ha luft…” Etterpå la han seg ned og øvde på ordet luft..:)

Det tok lang tid før han nådde drømmeland, men jeg var så fornøyd over fravær av gråt…,

at det gjorde ingen ting…

I dag er jeg glad jeg slipper å gå ut om en dør…

Det blåser og regner noe voldsomt , da blir det ekstra kaldt inne så jeg fyrer i ovnen noen timer…

God søndag

 

 

10 kommentarer
    1. For et facinerende turlandskap da! Men sikkert skummelt om det blir is her og ikke minst store bølger.

      Herlig å høre du skal legge barnebarnet. Ja, sånn er det. De gjør ting vi slett ikke forventer. Jeg skulle legge oldebarnet i vogna her om dagen. Sist gang sovnet han med en gang, men denne gangen gikk det ikke. Det var jammen godt pappa var i nærheten og overtok. Da sovnet han med en gang. Ha en fin dag. Første februar, tenk det! 🙂

      1. Ja man må ha respekt for bølgene der, lett å bli fristet å gå for nære… Gjør mye uventet og morsomt de småingene men godt at mir eller far er i nærheten om man ikke « får de til» 😀 Deilig å være i februar!

    2. For et turområde, men godt du ikke gikk aleine – ser det kan være ganske skummelt. Men herlig fascinerende.
      Kan tenke meg det ble litt svett når barnebarnet skal legges for første gang og turnerer i senga. Det er veldig nydelig å kunne lese bøker, fortelle historier. Mine barn var glade i å bli lest for og det er sagt at barn som blir lest for vil fortsette å lese bøker. Akkurat det stemmer ikke. 🙂

      1. Ja, mange som turer der selvom det ikke er merket av som tursti. Er et spennende område å gå i og folk går okke som…
        Synes det er nydelig når de liker å bli lest for og liker å ha bøker i hendene…
        Er nok sant at det ikke stemmer nei, ikke alle som fortsetter å være glad i bøker…

    3. Mektig natur og vakre bilder <3 Kos å passe barnebarn da.. og den alderen er det jo mye spennende som skjer.. og det å legge seg er nok ikke favoritten..hehe.. Ha en fin kveld <3

    4. Du er utrolig flink til å ta bilder, de er helt nydelige🤩 elsker naturbilder. så utrolig koselig med barnebarn besøk, hørtes ut som en spennende og fin dag🥰

    5. Tusen takk! Broen du ser på bildet er borte nå så det var kanskje siste gangen jeg var på tur på bølgekraftverket her. Veldig glad jeg dokumenterte det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg