Søsterhyttehelg på Tjørn med Kombucha i sekken…

 

For det meste tåke og regnfullt utendørs i helgen, men når 6 søstre endelig kan være sammen en hel helg,- og bare oss-, da har det ikke så mye å si med vær og vind…

Forresten var vi usedvanlig heldig lørdag, da vi kom oss på topptur innimellom tåke og regnbyger.

Her er de, alle mine 5 flotte søstre. Før vi gikk oppover og oppover…

og heldigvis hadde ikke søster ,-som har hytte der , sagt  hvor langt vi skulle gå, eller hvor vindfullt det var på toppen…

Godt med frisk luft og få opp pulsen i oppoverbakker, men ekstra godt å komme inn igjen etterpå.

Like etter vi kom tilbake til hytten startet det med regn og uvær…

Inne var det bare velstand…

 

God mat og god drikke, mens vi strikker, skravler og oppdaterer hverandre på livene våre…

blant annet…

 

Noe som ble snakket om var god tarm mat…:)

Vi har litt ulike matpreferanser og noen må være litt forsiktig en tid fremover…

Men vi kom oss gjennom helgen uten noen anfall av noe slag, bare litt overspising og det får vel være greit vel?

Og om dere ser etter har vi en tom flaske med Kombucha på bordet.

Det er en fermetert drikk , og fermetert mat og drikke er god tarmmat det!

Jeg var litt skeptisk og søster sa det ikke smakte noe godt…

men så satt jeg og lurte på om jeg skulle legge det til i listen min over inntak av midler mot Alzheimer…

Jeg googler den opp og leser bl.a at “Kombucha er en veldig gammel og tradisjonell fermentert te. Det antas at den opprinnelig kom fra Kina…”

Mer gidder jeg ikke lese…

Fermentert mat og drikke er helt sikkert godt for tarmen.

Min mage og tarmer skal få hvile ut noen dager tror jeg.

Tusen takk for en fin-fin søsterhelg!

Jeg er glad for, og stolt over at vi kan ha det så fint sammen, selv om vi er ulike og kan ha ulike meninger om mangt og mye…

Søskenkjærlighet er slett ikke noe selvsagt…

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så utrlolig kjekt å se at dere kunne samles alle sammen, og ha kvalitetstid på ordentlig søsterlig vis 🙂 Og jammen godt dere kom dere inn før uværet var over dere.
      Det ser koselig ut, både maten og søstrene og stua og alt sammen ♥

    2. Såg helt fantastisk ut! 😍 Ps, fermentert mat går jeg god for, men jeg liker heller ikke smaken på Kombucha helt, så jeg lager kefirvann instedet😅 smaksetter med ingefær, og vips så har jeg en ingefærbrus-lignende drikke som er tarmens beste venn😉

    3. Nei, søskenkjærlighet er ikke en selvfølge. Heldige er dere. Vi er bare tre søstre, pga. av både helse og ulikheter tror jeg det ikke har fungert med oss tre, litt trist. Men til gjengjeld så det det skikkelig hyggelig ut, både all maten, turen og det ser veldig hyggelig ut der dere sitter i sofaen etter endt turøkt. Kombutcha er greit å lage sjøl også. Kefirkorn er en annen lignende variant, lager vannkefir. Syns slikt er spennende. Tarmene er viktige :).

      1. Det er nok heller mer vanlig det du forteller om, så jeg vet vi har noe unikt.
        Takk, vi har det heldigvis hyggelig sammen.
        Ja, helt klart, tarmene og hele fordøyelsessystemet er viktig for hele helsen.

    4. Hyggelig at dere kan samles sånn..og det så jo veldig koselig ut.. kan bli litt for mye god mat på en gang..men deilig å kose seg 🙂 Jeg har aldri fermentert mat..men hørt om det..Sommerklem <3

      1. Ja, er hyggelig på alle måter…
        jeg leste faktisk om fermentering av mat i dag, men tror jeg kjøper meg en pakke kefirmelk og heller i meg…:)
        Er hvertfall enkelt….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg