…”og heng sola høgare opp på himmelen”…

Gratulerer med kvinnedagen! Om jeg skulle gått under en parole i dag ville det vært en som handler om kvinneHELSE.

For noen marsdager vi har…

Lyset er tilbake…

Det kjennes på innsiden…

Når man slipper å haste seg ut av sengen for å se sollyset…

Kalde fine dager med vindstille og klarvær …

og blått…

Like om hjørnet er ho her, “ho som kastar fargar opp av korga si og set fuglane tilbake i trea og heng sola høgare opp på himmelen…”  Det er våren det  (Arild Nyquist)

Jeg iakttar skjorene/skjærene om dagene, de som bor her…

Undrer meg på om det er de samme som bygger reir i det samme treet hvert år,

eller hvordan de finner ut av det…

Her om dagen så det ut som de ikke var enige, de fløy hver for seg og det virket ikke som de samarbeidet…

men kanskje var de bare ute på inspeksjon før reirbyggingen tok til…

For det målrettede arbeidet med reirbygging kommer i gang i februar-mars. Da hjelper paret hverandre med byggingen, hannen henter utvalgte kvister og hunnen føyer dem sammen. Det leser jeg i fugleboken min, og det er vel som det skal være…:)

Bildene her er tatt i løpet av de siste dagene, og jeg føler meg heldig som kan innta alt dette i så kort avstand hjemmefra.

Bildet fra blåtimen under, er fra mor sin leilighet.

I dag snør det og ser litt ufyselig ut. Men det gjør ikke så mye , jeg har nok  å ta meg til hjemme før jeg skal innom en liten jeg ikke har sett på en stund…

og videre på nattevakt.

7 kommentarer
    1. Så vakre bilder i vinteren. Så fint med blå himmel og snø. Men det veksler i mars som du skriver. Er krokusen fra i år? Noe så fint! Håper du får kost deg med den lille og så får du ha god vakt etterpå! Klemsiklem 🙂

    2. Nydelige vårbilder! Ser ut som dere i Bergen har sluppet unna snølass de siste dagene, i motsetning til oss i Trøndelag. Lucky you! 🙂 Men inne på sofaen er det snøfritt, godt og varmt, så jeg klager ikke. Dessuten er det ikke lenge til jeg flyr sørover dit sola varmer mye mer enn her 🙂 God nattevakt til deg! 🥰

      PS. Har du forresten fått med deg at det blir bloggtreff i Trondheim første helg i juni? 😀

      1. Snø kom det her også nå, selvom ikke så rikelig som hos dere…
        Misunner deg som drar snart sørover i varmen. Jeg venter til sommerferien med det…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg