Med lesta utapå skona…

Får tørke ute i vintersolen…

Tenker det er en liten prins som får bruk for det snart, det er kaldt i Stockholm…

Babyteppet er strikket i Lille lerke garn, jeg er glad i å strikke med det garnet.

Dagene er fremdeles korte , i alle fall med mye nattjobbing…

Men det hender at jeg tar meg en aldri så liten tur ut  på glatten når det er sol og vindstille.

Snø er det ikke, den legger seg liksom ikke til her ute i havgapet.

Jeg ser det når jeg kjører til Bergen på jobb, der har det vært snø, når det her hjemme en liten time kjøretur unna er bart…

men frost og glatt.

Når man beveger seg ute.

En dag det fristet med en ettermiddagstur var det nedover bakke-glatt, oppoverbakke-glatt.

Da jeg gikk runden min.

Jeg såg en som var på vei nedover bakken sin, og gav meg tilkjenne så hun ikke skulle kveppe til og gå i spagaten…

og jeg tenkte, hvorfor i alle dager må du ut å gå i dag, du er snart hundre år…

Det går bra sier hun når jeg spør, “eg har lesta utapå skona, eg kjøpte de hos ein sigøyner i Bergen og de e så store at eg kan ha de utapå skona…”

Ja, ja, tror ikke det kan utkonkurrere brodder men men …

Jeg går videre og stopper et stykke fra så jeg ser hun kommer seg ned hvertfall…

Vel hjemme spiser jeg frokost, ettermiddagsfrokost er det alltid for meg, nesten alltid…

Jeg har god utsikt over nærområder fra kjøkkenvinduet mitt og ser en som går og “skøyner” på marken foran meg. Lufter hunden, går bak huset, vel da er hun vel inne igjen. Men hverken lys eller tv er på…

Jeg lar det gå en stund, hva om…

Jeg skal på nattevakt og skal gjøre meg klar og orker ikke mere hvis om atte….

Jeg ringer! og tenker i samme øyeblikk “Gu for en stril eg har blitt”….:)

Alt bra med min tante, hun fortalte meg nøyaktig hvor hun hadde gått…

Jeg dro avgårde på nattevakt med fred i sjelen.

og må bare si at jeg gleder meg veldig til våren…

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg