LOV eller ikke…og litt fra gårdsdagen…

Her på dette bildet er det ingenting som ikke er lov…

Tror jeg…

Men tar det med her bare for å vise hvor nydelig det er når japansk kirsebærtre blomstrer i hagen…

Oppi den lille vasen her på kjøkkenbordet står vel noe som strengt tatt ikke er lov å ha inni hus…

Og nei, jeg sier ikke hvor den finnes…

Liljekonvall altså…

Er dette lov da?

Å vise bilder av barn og barnebarn på so.me?

Jeg spurte og jeg fikk lov, ellers vet jeg akkurat hvilke regler som gjelder i min familie og hvem og hva jeg får vise bilder av. Og jeg spør på forhånd.

Bildet er av svenskene, min yngste datter og barnebarn som jeg ikke har sett på nesten ett år…

Hun har på seg bunaden som har vært min, og som jeg er så glad hun bruker nå…

mest av alt fordi jeg slipper å ta den på mer…:)

Gårdsdagen var vi 7 personer, 4 generasjoner,

her hjemme og feiret dagen.

5 besøkende, og det var lov.

Min nære familie, men for aller første gang

ingen av mine 4 barn.

Dagen var veldig fin likevel, selv om jeg skulle ønske jeg var litt mer våken…

Men både rømmegrøt m/tilbehør og denne

ble servert, og tilbakemeldingene var heldigvis gode…

 

 

Jeg liker aller best denne kaken…

Natt til 17 mai jobbet jeg, og på jobb var det stille og rolig.

Da satte jeg meg ned og leste i arkivet i bloggen min

om det jeg hadde skrevet fra 17.mai i årene som har gått…

De 7 årene jeg har blogget har jeg ALLTID jobbet natten til 17 mai eller natt til 18 mai og jeg tror jeg har gjort det alle de 10 årene jeg har jobbet på natt der jeg er nå.

Så jeg har bestemt meg for at til neste år har jeg tenkt å be meg fri.

Det må jo være lov?

 

 

9 kommentarer
    1. Ja, til neste år kan du helt klart be om fri! Du har virkelig stått på! De kakene ser nyyyydelige ut – og så koselig feiring dere hadde! Trist å ikke se sine kjære på så lenge – nå må vi håpe på snart! God klem <3

    2. Dattra di er veldig lik på deg Eli.
      Eg har og liljekonvaller på bordet, kor har du hørt at det ikkje er lov?
      Vel overstått 17de.
      133%er ikkje å forakte😘🤣

      1. Takk for kommentar. Ja har hørt hun ligner meg…
        Trodde det var slik alle visste at liljekonvall er fredet…:)
        Men man må vel kunne ta en bitteliten bukett…
        Går heller for fri enn penger neste 17 mai…

    3. Så fint med liljekonval, ja dei e freda. Eg har tatt nokon også🙊Fin jenta g Barnebarn og ho e utruleg lik deg Eli🥰Håpa du snart får treffe dine👍Kari-Helen🤩

    4. Så koselig bilde av datter og barnebarn. 😊Jeg bruker heller ikke bunaden min mer. I perioder har den vært for trang. Nå kan jeg nok ha den, men det ble jo ingen 17. mai feiring i år heller. Enig i at den nederste kaka ser utrolig god ut. Pavlova er også en favoritt!😊

      1. Jeg visste at min datter gjerne ville bruke bunaden og jeg hadde ikke noe lyst å bruke den, selv om den er fin. Men selge den ville jeg ikke, da var valget om å la den yngre generasjon gjøre nytte av den mye lettere…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg