Jeg visste det ikke…

Når bjørka har fått museører…,

da kan man klippe rosebuskene .

Det har begynt å komme farger ute, og småfuglene gir lyd fra seg igjen, hvertfall  på runden min…

Ikke til å tro at for bare litt siden lå snøen tett oppå her, men da visste man jo…,

at det bare var et tidsspørsmål før det igjen poppet opp grønt og fargerikt rundtom.

Det jeg ikke visste…

var at jeg skulle savne så forferdelig å høre stemmen din mor.

Det er 3 måneder siden du forlot oss.

Jeg snakker stadig med deg , men får  ikke høre stemmen din mer , og jeg er så lei meg for det.

Jeg vet hva du ville svart meg…

Akkurat det samme som den dagen vi fikk vite hvor begrenset tid du hadde igjen å leve.

Da du ringte rundt til alle døtrene dine og snakket med oss , en etter en.

Jeg, gråtkvalt med det samme  jeg hørte stemmen din, og det eneste jeg kunne få frem var at ” jeg er så forferdelig lei meg”

Du, rolig som du pleier være:

“Du må ikkje være lei deg”…

Jeg snakket med deg nesten daglig de siste  4 og et halvt årene  du levde , vi bodde jo sammen i tre av årene…

og jeg kommer vel fortsatt å snakke høyt med deg

selv om jeg aldri får svar mer…

Jeg visste ikke at jeg kom til å savne så forferdelig å høre stemmen din mor.

Men jeg skal følge med på når bjørka får museører…

for da skal jeg klippe rosebuskene…

 

8 kommentarer
    1. Føle slik med de Eli ❤️ Veit akurat ka du savna, men desverre hjelper det ikkje deg ❤️ Er trist og mista dei ein er så glad i 😥❤️ Varme gode klemmer og tanka frå meg te deg ❤️ Kari Helen

    2. Å, så vakkert skrevet. Ja, det er noe med den stemmen. Den vil følge deg videre…… Jeg har fortsatt min mor her, men det er andre av våre nære jeg stadig tenker på. Noen ganger savner jeg lydene deres, som pappas kremting og latter, bestefars lune humor og farmors sang, barns morsomme ord og venner og venninners støtte i medgang og motgang. Det er ikke alltid lett å miste kjære, men jeg synes det er godt å savne dem også. Tenk om vi ikke hadde savnet???? Det hadde vært ille for meg i hvert fall. Sender deg tusen godt tanker og en klem i våren.

      1. Helt enig! Tenk om vi ikke hadde savnet men jeg hadde ikke tenkt på forhånd at jeg skulle savne slik å snakke med henne og høre henne… tusen takk for fin kommentar🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg