Ikke riktig velbevarte…

Det er tid å finne frem noe næring til småfuglene som ikke har vett til å dra sydover…

Disse to har dratt tilbake til Stockholm…

Ailo og mamman fikk nå heldigvis vært litt ute noen dager da de var her…

På tur og ser på sauene med bjeller rundt halsen…

Det er rene konserten…

og her har han vært på markatur og gått på oldemor sin bro…

Men tilbake til de som skulle ha vært i matfatet her…

Jeg tror ikke de er riktig velbevarte…, for hvorfor kommer de ikke?

Jeg har vært i skogen og hentet en trestamme og servert godis på et “sølvfat”

For jeg vet småfuglene er glad i denne type mat

Hvertfall småfuglene i Bergen…,

for jeg matet jo da jeg bodde der også…

Her hadde jeg gledet meg til å sitte ved kjøkkenvinduet og se på fuglene som spiste

men de, de flyr rundt om i buskene i nærheten , men enda har de ikke smakt på kokosnøtten

Jeg forstår det bare ikke…

 

 

 

5 kommentarer
    1. Di kommer nok snart..ikke at jeg har så greie på fugle..men di må vel kanskje venne seg til nye mateplasser 🙂 Så koselig med en tur ut å se på sauene med besøket ditt..ser ut som fine gutten syns det er spennende å gå på broa… God helg <3

      1. hører naboene sier de er kresne de fuglene, men det får nå være måte på…kommer vel når de er sultne…
        Ja, deilig å komme seg ut en tur, selv om dagene har blitt så korte…

    2. Kanskje de huska alle kattane som va dar før?😂 eller e da tante dei e redd😂😂😂 dei kjem nok snart😄

    3. Da suste ei havørn rett forbi ørene på meg då eg gjekk i markane på vik. Skal sei eg kvapp , men for eit syn. Ho var nok på jakt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg