FOR HUN BOR JO DER JEG BOR…

Neida, jeg spiser deg ikke,

Jeg spiser ikke slike som deg…

Bildet tatt fra markatur, og jeg innrømmer at jeg er bittelitt redd for sauene.

Jeg står rett ved siden av le- det er en grind, det heter le her på strilsk ..:)

 

“Jeg vil bygge meg en gård

Med en hage utenfor.

Eng og åker må der være,

Lam og sauer bak et gjerde,

og så bygger jeg til sist

Rødmalt hus med trapp og kvist.”

 

Inger Hagerup sin tekst er fin og for en stund tilbake sa min datter flirende at denne teksten passet litt til meg…

Jeg har hvertfall hage utenfor

og gård like nedenfor …

Og lam og sauer er bak et gjerde.

Rødmalt hus har jeg ikke

men huset blir kanskje grønt?

Til neste år?

“Tett ved sjøen vil jeg bo

Og om kvelden skal jeg ro

Ut å se til garn og ruse

For å skaffe mat til huset.

Og så ror jeg hjem til mor,

For hun bor jo der jeg bor.”

 

Bilder tatt fra siste fisketur med de i søre enden.

Båten er som kjent brent opp nå, kanskje jeg må ta fiskestangen med meg å fiske fra land?

Eller det ordner seg nok med å “skaffe mat til huset”…:)

 

…”Og så ror jeg hjem til mor,

for hun bor jo der jeg bor.”

Ja, så sannelig gjør hun ikke det!

Enn så lenge…

Ikke det at jeg skal kaste henne ut her vi bor,

sammen i barndomshjemmet mitt ,

og ikke det at vi går hverandre noe særlig “på nervene”…

Tror jeg

Men nå er hun ganske så lykkelig, for nå går øyeblikk startsignalet for bygging av blokken hun venter og lengter slik til å flytte inn i.

Ternholmen Panorama er et utrolig flott byggeprosjekt her i Øygarden,

og jeg forstår godt at hun ønsker å flytte inn når det engang blir ferdig…

Det skal bli spennende å følge med på byggingen,

det vet jeg, etter at min eldste sønn bodde hjemme hos meg når hans hjem for noen år siden ble bygget. Kjempespennende å følge med på når det tar form…

For øvrig har han og samboer kjøpt seg et hus nå som de snart skal flytte inn i, og jeg gleder meg stort med de. Det er også nærmere der jeg bor , så jeg er svært så fornøyd…:)

Jeg, jeg blir boende her i barndomshjemmet jeg kjøpte i fjor og håper at jeg med tid og stunder kan ordne hele huset slik jeg ønsker og vil…

Foreløpig har jeg det godt her i kjelleren, på “hybelen min” ….:)

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, denne teksten er fin! Og den passer jo helt perfekt til der du bor…..! Koselige ord på en søndags formiddag – tusen takk! Kos deg med dagen din <3

    2. Du er kommet hjem- endelig. Det føles så godt for deg å endelig kunne få ta inn alt det vakre som bor der ute- åpne landskap med alt det vakre som sjøen, dyrene og fiskemiddagen. 🙂
      Man kan liksom føle på hvordan du har det- du skriver fra hjertet og så er du jo en del av alt det vakre…
      Positiv…. 🙂

    3. Du skriv så fint😘Kjekt å bu her ute👍Eg har kjøpt heim meg ein heim i Onæ og trives godt. Flytta ut for snart to år siden når eg blei enke. Ikkje noko problem med pendling heller. Her e da god å bu. Og eg som aldri skulle flytta ut att her men slik kan da gå. Ha ein fin dag🥰

      1. Takk! Ja, helt enig, her er godt å bu…, selv om det er langt å kjøre til og fra jobb…men nå unngår jo jeg bilkøen, jeg som bare jobber på natt da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg