Alle mine menn…

Jeg kjenner han ikke enda…

Han som jeg tror kommer til å elske å gå på høye fjell…

Jeg holder på å strikke på noe han kan pakke seg inn i , eller ha på sengen e.l

Det meste er klart, men en førstegangs farmor får smøre seg med litt tålmodighet og vente i spenning en stund til…

I dag/går var jeg og hengte med noen andre små menn.

De er jeg mormor til.

Da kan man, etter å ha hentet de i barnehage og skole, etter selvpålagte retningslinjer med tanke på smitte…

lukke oss inni vår egen boble der det som ikke er det spor viktig likevel er det viktigste,

Akkurat nå.

Vi spiser middag sammen.

Etterpå leker vi butikk, -5-åringen og jeg -,

helt til han som snart er 9 kommer og forstyrrer oss…

Jeg øver på kornett med 9-åringen og lar han på 5 få vise at han faktisk greier å lage lyd han også.

Jeg tror han kommer til å bli en flink messingblåser med tiden…

Når mammaen kommer hjem etter endt arbeids-og treningsdag får hun overta lekseansvar for den eldste og mormor og minsten spiser kveldsmat og leser eventyr.

Om menn…

Hvorfor han liker Sabeltann, det greier jeg ikke helt forstå, en helt ufordragelig type jeg har måttet forholde meg til i noen år nå…

Men Gruffalo, han store stygge med vorter på ryggen, han er en tilforlatelig type som jeg gjerne leser om

Han er ganske dum, selv om han er stor , og blir lurt trill rundt av en liten mus…

Jeg flirer når jeg leser, boken er skrevet på rim og jeg synes det er godt skrevet.

Den 3 mormorgutten i Stockholm, han som jeg er redd for hele tiden…

Jeg tror, ja jeg vil ikke tro noe annet, at jeg snart får treffe han igjen…

Jeg snakker gjerne svorsk og kan lese svenske eventyr

bare han melder seg snart…

Det var de små menn.

Utenom mine voksne sønner må jeg si at det ikke er noen menn som er så veldig viktig for meg nå…

Men jeg har fått så lyst til å ha noen hengende på veggen…

De dukker stadig opp på min pc, bare fordi jeg er nysgjerrig nok til å kikke på de av og til…

og jeg lurer på om jeg skal driste meg til å bestille de…

Noen henger etter beina…

men det synes jeg var for drøyt å ha hengende …

Men disse typene her

er nå litt tøffe vel

å ha på veggen…

Eller…:)

14 kommentarer
    1. Såååå kjekt at du snart blir farmor Eli 🤩 Så fint teppe du strikka også👍Eg blir bare meir og meir imponert av skrivinga di, kjempe bra👏Ha ein fin dag🌞 Klem te deg frå meg 🥰 ein ting te foresten: stilige dei mennena so klatra på veggen👍👍😃

    2. Du skriver så levende, jeg liker å lese..så heldig du er som har så mange menn 🙂
      Viss du liker de hengende gull menn, så synes jeg at du skal skaffe deg dem ❤

    3. Koselig med alle dine menn ♥ Familie er godt og viktig å ta vare på.
      Og Sabeltann, ja, det er noe som fenger veldig for de små.
      De mennene på veggen, de har jeg. 3 stk, i svart. Inkl. han som henger etter bena 🙂 Jeg synes de er kule. Og så skaper de ingen problemer, de blir aldri sure, og de er stille og rolige. Og akkurat nå er det helt perfekt ♥
      Klem ♥

    4. Flottanes innlegg om alle dine menn! Og så kos at det kommer en ny mann snart også! <3 liker tanken på å ha noen hengende på veggen… hihi….! Det er nemlig i såfall de eneste mannfolka som skal inn i mitt hus på det nåværende tidspunkt! Utenom pappan min og sønnen min da…..! Det har jeg bestemt meg for, og sånn er det med den saken….! Kanskje får jeg meg noen små menn en gang jeg også – type bestemor-unger! Klem <3

    5. Er det ikke utrolig, vi har aldri lest Gruffalo før, men akkurat i dag plukket vi frem noen bøker vi har lånt av naboen og leste akkurat den! Utrolig fine bøker men litt skumle synes min lille mann.
      Angående de hengende mennene synes jeg de var kule!

      1. Utrolig rart! Det er så gøy med slike på en måte telepatiske hendelser…Viser hvor nær vi er selv om langt borte.
        He, he, så bra du synes

    6. Farmor ,,. Så koselig ,, jeg og blir farmor til sommeren , Mitt første barnebarn ,,, en liten jente <3 vi gleder oss ,,, kan ikke strikke så her blir det bare kjøpe ting ,, Sist jeg var på Cubus sa de til meg ,, i dag igjen ,, he he Masse lykke til til dere

    7. Det var en hel gjeng fine menn du har omring deg. Og så at du venter enda en. Du er heldig. Bli kjent med et helt nytt menneske. Trist å ikke møte noen som befinner seg over en landegrense. Vi får håpe vi snart kan krysse disse grensene. Til enn så lenge syns jeg det må være greit å bestille noen hengende menn. De var spesielle. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg