DRAMATIKK både i boken og på stranden…. (augustferie 2)

Jeg ligger på solsengen og leser…

Det blåste en del om dagene , og da var det god hjelp å holde boksidene på plass ved hjelp av stein på  stranden.

Serien om de syv søstre er så verdt å lese. Spennende serie, mye dramatikk og helt uforutsigbar…

Midt i all dramatikken i boken jeg var “inne i”, utspant det seg et virkelig drama på den fredfylte stranden…

Jeg hørte rop, så opp fra boken og ble oppmerksom på noen som løp omkring. Og der noen meter fra meg var det en mann som ble hjulpet opp fra sjøen.  Badevaktene kom til, vi så at det etter en stund ble satt i gang hjerte-lungeredning. Han fikk hjelp av folk som visste hva de gjorde, så vi kunne ikke gjøre annet enn å holde oss i ro og se på…

Da ambulanse kom og hentet han, var han fortsatt i live, og jeg synes det var veldig godt. Synes bare inderlig synd på hans kone. Hun ble også tatt hånd om.

Jeg vet ikke utfallet av hendelsen, men det var betryggende å se at det var hjelp å få når slike plutselige hendelser skjer…

En langt hyggeligere opplevelse var en tur til gamlebyen i Rhodos by. Faliraki der vi bodde er ca. 30-40 min? kjøring 

Min søster og hennes mann som jeg er så heldig å få reise sammen med. Prøver å oppføre meg pent da…:)

De er der fremdeles, mens jeg hadde bare en uke i år.

En kjempeblomsterbukett som noen hadde slengt fra seg…:)

Innom her og la fra oss noen penger i år også…

Vi går langs havnen på vei tilbake og jeg stopper bare for å ta et bilde. Man kan nemlig gå seg helt bort om man liker skjell og stopper opp…:)

 

12 kommentarer
    1. Huff 🙁 Det var ikke noe særlig å oppleve nei, og man tror ikke man opplever noe slikt før man står opp i det. Det må jo ha vært opprivende å se på for alle, og man blir jo helt skjelven. Jeg håper at det går bra med han <3
      Du er jammen kreativ med å holde boken fast med steinene. Den var genial 🙂
      Kjempefine bilder du har tatt 🙂 Kos dere så mye videre 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Så godt at det var kyndig hjelp som kunne førstehjelp på stranden. Det må være en fæl opplevelse for konen og andre rundt. Godt at han var i live når sykebilen dro, så får vi krysse fingrene for at det gikk bra til slutt også.
      Jeg har måttet slutte å gå innom Swarovski butikker, for det har blitt noen smykker og ørepynt gjennom årene. De har jo så mye fint…

    3. Mariann Sæther Tokle: Ja, strandliv skal være herlig…:) Vi var veldig tidlig på stranden, så var litt flere enn på bildene. Egentlig nett passe med folk 🙂

    4. Toril sin hverdag med musikken: Ja, det var sjokkerende, og virket som flere enn meg som holdt pusten…ja , håper det gikk bra.
      Tusen takk. Jeg er vel hjemme mens de to andre fremdeles later seg der….:)
      Fin mandag til deg også

    5. margarites: Ja, håper det gikk bra , men godt å se at han fikk god hjelp.
      He, he, ja man greier jo ikke la vær å finne noe om man går inn i den butikken….

    6. Jeg fikk bok nr. 2 til bursdagen min, og så har jeg innvestert i bok nr. 1, for å få lese fra begynnelsen 🙂 Mange sier det er en god bokserie, så da gleder jeg meg til å lese. Holder foreløpig på med en annen bok.
      Skummelt å få problemer som han mannen gjorde, men jammen godt det var hjelp å få.
      Gamlebyen er vakker. Veldig kjekt å gå der og kikke, spesielt om kveldene 🙂
      Fin tur du har vært på. Kjekt å få se noen glimt av omgivelsene 🙂

    7. Eva: Du kommer sitte med nesen i de bøkene lang tid , lover en fengende serie.
      Ja, det var nok ikke første gangen de måtte hjelpe noen….
      Ja, Rhodos er en favoritt, og greit å bo ulike steder, der man likevel kan ta en tur inn til Rhodos by.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg