ENDA NOEN SOMMERVISITTER…

Så lenge disse gjester meg om dagene tviholder jeg litt på følelsen av sommer…..

August er ikke en måned jeg er glad i…..

Det er for mange tegn på hva som venter oss av mørke og alt og alle som snart går i dvale…

Fuchsia blomsten på øverste bildene her er min yndlingsblomst denne sommeren. 

Den er bare utrolig vakker og har blomstret hele tiden. 

Jeg tenker ta både den og noen andre av blomstene på terassen inn, og prøve å holde liv i de gjennom vinteren.

Men vi kan vente litt til vel….?

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg synes alle disse blomstene var vakre, herlige farger 🙂 Det blir bra om høsten også, nydelige farger og turer som venter på meg. Det blir bra, det er ikke sommer, MEN det blir bra likevel 🙂

    2. Så kult det øverste bildet var. In action!
      Her har sommeren visst kommet tilbake og vi får over 20 grader og sol resten av uken. Selvom det har falt en del løv av trærne og kvelden er kald så er det deilig med forlenget sommer. Sender over litt til dere også.

    3. dinematvaner: Ja, i dag har det vært flott, men jeg sov til halv fire…
      Heldige dere er med sol og all den varmen, noe å få energi av til mørket kommer.

    4. Ja, la oss holde fast ved sensommeren en stund til! Og blomstene kan helt fint stå ute lenge enda. I fjor tok jeg inn Pellargoniaene mine for første gang (tidligere har jeg latt dem vissne og kastet dem). Jeg hadde dem inne i hele vinter og vannet dem bare litt. I mars (det var litt for sent) tok jeg topper og stakk ned i ny jord og lagde dermed nye blomster – og det virket. De ble litt små, men til neste år skal jeg ta stiklinger litt tidligere. Så jeg sparte masse penger i år – og det var gøy!

    5. margarites: Takk for fine tips! jeg tør nesten ikke tenke på hvor mye penger som går hvert år til hage , utenfor og terassen…..

    6. Høsten er nok på vei, i følge meteorologene, men det betyr ikke at vi ikke kan nyte blomstringa som skjer nå i august. Mange hageeiere fokuserer på vekster som blomstrer i mai og juni, og glemmer at det finnes massevis som blomstrer i august, september, ja til og med i oktober. Vi trenger ikke sette skjønnheten på pause bare fordi det nærmer seg høst. 🙂

    7. Nydelige bilder av seinsommeren! Eg elska seinsommer og høst, alle de vakre fargene som er i naturen på denne tida:)

    8. fabelastisk: Det har du rett i . Det finnes mange fargerike høstblomster…Jeg må kjøpe inn noe asters og lyng , men venter til september…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg