DAGEN før dagen

 

Bare innom for å ønske alle en god 17-mai i morgen, uansett hvem dere feirer dagen med….

Jeg skal begynne dagen med å sove noen timer , for skal snart dra på nattevakt. 

I morgen ettermiddag kommer det en liten gjeng her og holder meg med selskap, og maten blir den vanlige…. 

Rømmegrøt og spekemat, karbonadesmørbrød og potetsalat, iskake,  pavlova-om min sønn fikser….

Og litt annet dill…

Det har skjedd en liten “krise” i heimen nå midt opp i alle disse helligdagene.

Kjøleskapet mitt tok kvelden, men heldigvis holder frysen stand….

Noe så irriterende…. Blir litt hodebry med mat som må holdes kald, og jeg må bare si heldigvis at det har vært så kaldt på nettene . 

Jeg har lagret noe på terassen, noe hos min sønn, noe må jeg bringe frem og tilbake  fra kjøl på jobben….

Hva gjør de i land der det er varmt og de ikke har kjøleskap….?

Jeg vet om de som lar maten gå i hagen, f.eks. høner, til de skal spises. Det har min niese opplevd , som bodde i Etiopia en stund.

Så der finnes mange måter…

Vi har forresten fått høner i hagen vår på jobb. Men det forteller jeg en annen dag…

GOD 17-MAI FEIRING I MORGEN!  Husk flagg og spis mye is…..:)

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Kjedelig med kjøleskapet, men bra det ordner seg på et vis uansett :)) Kos deg med morgendagen du også, både med soving og besøk 🙂 Nyyyydelig bilde <3<3

    2. upps,, det var jo beleilig som det som regel er med sånne ting. Men jeg hører jo at maten din er på vandring selv om det ikke er på sine egne ben 😛 slitsomt når det står på men er sånne hendelser man husker. Ønsker deg en fin feiring selv om det blir tanker på jobben 🙂

    3. Nå har jeg holdt på det meste av dagen med å rydde, og vaske for å gjøre heimen klar til i morgen. Da får jeg nemlig middagsgjester, og da måtte jeg gjøre et ekstra rufs sånn at det ikke ser ut til et takras, puh.
      Æsj så kjedelig at kjøleskapet skal ryke akkurat nå da. Det er vel stort sett det som pleier å skje, er det ikke? Mitt røk rett før jul for et par år siden, men jeg hadde heldigvis ikke rukket å fått handlet inn enda!
      Håper du får en flott 17 mai sammen venner i morgen :o))

    4. Kan du skjønne hvorfor sånne ting som er nødvendige i dag, absolutt skal gå i stykker når det passer minst? Da oppdager du plutselig hvor nødvendig det er. Håper du får ordnet deg et nytt så fort fridagene er over. Nydelig bilde av kirsebærtreet! Den fargen på de blomstene er helt fantastisk! Kos deg med dagen i morgen når du er klar, og med både gjestene dine og den gode maten! Ønsker deg en fin 17. mai 🙂

    5. Ekstra ubeleilig at kjøleskapet tar kvelden når det er så mange røde dager på rappen! Jeg skal også jobbe i morgen, men det er på ettermiddag/kveld. På formiddagen blir det pakking og rydding. for hovedflyttelasset mitt går på fredag! God 17. mai og god vakt i morgen!:D

    6. annebe: Ja, ordner seg nok. Får se hva jeg får til i neste uke. Kjøleskap MÅ man bare ha…
      Ja, blir koselig med 17-mai besøk..

    7. Vera Lynn: Ja, man får litt blod på tann” med rydding, vasking og pynting til slike dager… Men er merkelig at det med kjøleskapet skal skje akkurat når det passer minst…

    8. margarites: Nei, skjønner det virkelig ikke. Merkelige greier…Må nok ta en tur med det samme når butikkene åpner igjen…
      Kirsebærtreet i hagen blir finere for hvert år. Synd det ikke blomstrer så lenge, men flott er det…
      Tusen takk, og i ligemåde

    9. Typisk med kjöleskapet, som om ikke det er nok stress fra för med planlegging og stengte butikker. Gleder meg til å höre mer om hönene:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg