VÆRT i Israel før?

Denne “typen” her er veldig nysgjerrig på hva vi driver med oppå bordet……

Det er mors nabo sin hund.  Og turhunden til min mor. Den har mange å ture med , som trenger å holde seg i form….., så får den ut å lufte seg og løpe litt også. Denne dagen hos mor var jeg en av “turvennene”…..

Men tilbake til bordet hjemme hos min mor. Der holdt vi på med å bestille en ferietur.

Jeg får som ofte de gode ideene  om natten, og her en natt jeg var på vakt og hadde anledning til å se tv, handlet det om byen Jerusalem. Mor har spurt meg opp til flere ganger om å reise dit, men hun har vært i Israel før, og jeg hadde ikke den store lysten. Helt til jeg så dette dokumentarprogrammet fra Jerusalem. 

Jeg foreslo for mor først å dra til neste år, men så fant hun en tur der hun kjente til reiselederne fra før. For til Israel vil jeg ikke dra på egenhånd. Da er det både tryggere, mer lærerikt og mer komfortabelt å dra med turoperatører som “kan” Israel.

Nå har vi bestilt og drar avgårde to uker i oktober. Jeg gleder meg ikke til den lange flyreisen, men jeg tror det blir en fin tur. og fint å ha mor med på laget.

Nå får vi bare holde oss sunne, raske og friske inntil reisen. 

Er det noen som har vært i Israel før, og har tips e.l, så tar jeg imot med takk…….

Det blomstrer ved mors steingard i hagen.

12 kommentarer
    1. Så fin nysgjerrig hund..og fint å komme ut på tur både for mennesker og dyr :)) Ikke vært i Israel..men det er nok både fint og spennende ..og sikkert lærerikt også om en blir med på litt opplegg :)) Så fin steinmur med gule fine blomster i front <3<3

    2. annebe: ja, og ja:) Israel er et spennende land, og gleder meg ikke bare til sol og sommer, selv om det blir deilig i høst, men blir en veldig interessant reise, det er jeg sikker på. Gleder meg å se det med egne øyne.

    3. Hund på tur er helt perfekt, har en ganske sliten (og skitten!) liggende ved siden av meg akkurat nå. Jeg har heller ikke vært i Israel, bildet er desverre veldig farget av midtøstenkonflikten, men det blir garantert en opplevelse for dere å dra dit. Landet og byen har jo en helt utrolig historie, både i oldtid og senere.

    4. tujanka: I det programmet jeg så fikk de så godt frem både historien og nåtid, uten å være partisk….og ja, det blir garantert en opplevelse.

    5. tepausen.blogg.no: Takk. Jeg tror helt sikkert det kan være verdt et besøk. Jeg kommer å dra med åpent sinn….og så får jeg sol og sommer med på kjøpet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg