AYIA NAPA (del 1)

Vi var på vår “vanlige plass” i Uke 38, to av mine søstre og jeg. På Kypros, Ayia Napa. Nærmere bestemt ,CALLISTO. Et leilighetshotell like ved sjøen, men samtidig nært sentrum av byen. I år var det noen forandringer , vi fikk ikke samme leilighet 🙂  Men her er store, fine leiligheter, med gode senger. Område er stille,  selv med nærheten til sentrum. Det tar oss ca. 15 minutter å gå inn til sentrum, og det kan jo være en fin spasertur. Her er mange  restauranter, og svært god mat , så det kan være godt å gå litt….

Vi hadde med oss mye lesestoff, alle tre. Det er utrolig avslappende å ligge på stranden og lese. Første dagen hørte jeg bare  på bølgene. Jeg kunne ikke konsentrere meg om noen bok, men det er beroligende å høre på bølger som slår  mot land….

Andre dagen hørte jeg også på bølgene…. Det var uavklart enda på hjemmefronten. Prinsen kom noen dager på overtid. Men da fødselen var vel overstått, og jeg hadde fått bilder av han, så tok jeg frem den første boken og begynte å lese jeg også….Vi oppholdt oss mange timer på stranden hver dag, bare avbrutt av noen skritt opp for å spise lunsj. Og spasertur til de to andre nærliggende strendene.

Her var varmt denne uken.  Ca. 30 grader pluss. Ved sjøen blåste det heldigvis litt, for jeg er blitt litt mindre glad i for mye varme de siste årene…Det ble mye bading, sjøen er ren og fin, og solsengene er gode å ligge på….

Hele området innbyr til å senke skuldrene og finne frem feriepulsen. Fint, ryddig og rent overalt. Og skjønne mennesker som jobber her. De kjente oss igjen, og det var svært koselig. Hotellet hadde vært gjennom en konkurs/ledelseforandring, men hadde heldigvis mange av de samme  som jobbet der. Så nær som en av nattevaktene. Han synes jeg de kunne skifte ut i samme slengen….Kunne heller ha jobbet i et begravelsebyrå…:)

Det vi fikk merke i år i forhold til de foregående årene, var at det var mindre av ferierende , spesielt av folk fra Norden. Men her var altfor mange av ” R-ene.” Noe jeg kanskje kommer tilbake til….

Drister meg til å ta med et bilde av meg selv, utenfor leiligheten vi bodde i. Har på meg  min strandkjole, som jeg kjøpte tidligere i år i London…

12 kommentarer
    1. Ser veldig deilig ut..vi har også vært på Ayia napa på Kyprys ..veldig fint og vi var litt før turistsesongen så ikke så overfylt på strendene 🙂 Men det er noen år siden vi var der ..
      Bra du fikk kost deg selv om du venta på barnebarnet som skulle komme..og endelig fikk senka skuldrene da det var overstått 🙂 Du ser kjempefin ut med den kjolen…skikkelig sommerfarge(har brune bein også ser jeg) både på deg og kjolen :)) Ha en trivelig kveld :))

    2. Så fin du var i kjole 🙂 Og det så luftig og deilig ut. Jeg er også mindre glad i å ligge rett ut og bare sole meg nå, enn før… Jeg liker å finne ut ting, titte litt rundt, men hadde jeg dratt i år er det mulig jeg hadde ligget flat etter mangel på varme hele sommeren ellers.. Så fint prinsen kom, og tenker du er stolt ja 🙂

    3. Herlig med ferie. Og det ser skikkelig fint ut der 🙂 Kjekt å bli gjenkjent også 🙂 Litt leit med begravelsesvakten, men man kan vel ikke få alt heller 😉
      Jeg ser at du er brun og fin ja. Jeg ble litt brun jeg også. Men mer sånn som resten av den norske befolkningen er året rundt 😉 Jeg er selv av det melkehvite slaget menneske, som sjelden får særlig farge å skrive hjem om 😉
      Fine bilder. Nå fikk jeg lyst å reise igjen 😉

    4. frodith: Takk for det. Jeg tåler mer enn godt en uke å ligge flat, få sol på meg, bade i sjø og bare nyte…Og , ja, stolt er jeg vet du, som bare det…:)

    5. karidansen: Ja, det synes jeg det er. Og vi drar tilbake år etter år… og tusen takk! Har en liten mistanke om at du også har hatt det fint ja….:)

    6. Eva: 🙂 Jeg bruner meg så godt jeg kan, men lurt med litt solarium først. Gjorde ikke det i år, så har litt soleksem. Ja , den som kunne reise igjen. Skulle gjerne hatt enda en uke i løpet av vinteren…

    7. spisogspar: Tusen takk! Alt er så nært,- der vi bor, strand, by… Er spesielt det jeg liker ved dette hotellet. Kypros er fint, bare man holder seg klar av “festemånedene”…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg