TUR TIL STOCKHOLM (1)

Vi dro til Stockholm tidlig om morgenen, og ventet på at min datter skulle komme fra jobb, og at vi kunne få komme oss inn på “hotellet”. Mens vi ventet lunchet vi og kikket rundt i butikker på handlesenteret . Liljeholmen heter det her. Her er mange fine og artige butikker, bildet er fra den litt artige interiørbutikken som finnes der. Jeg kjøpte ingen lampe, men synes disse-den hvite og den små røde – var gøyale. Jeg kjøpte heller noe litt enklere å ta med:


Disse, To kopper , fat og skål jeg synes var fine. På Liljeholmen finnes også en klesbutikk jeg er glad i når jeg skal ha meg noe nytt. SAINT TROPEZ.  Når her attpåtil er salg, så måtte jeg bare ha “noe”, og det ble dette:

 


Jeg var veldig fornøyd med meg selv , 🙂 da min datter kom og vi gikk hjem der hun bodde. Det er første gang jeg besøkte henne i den nye leiligheten hun og samboeren har her, så det var veldig koselig. De har flere restauranter i nærheten, og etter å ha hvilt en stund, gikk vi og spiste  på SVENSKA SUSHIKØKET.  Sushimat er jo anrettet så flott, men jeg greier ikke spise det. Så for min del ble det noe varmt-for her serveres også varm mat- , noe som het DUMPLINGS. Legger ved noen bilder , for det ser jo så flott ut:

 

God mat og god drikke, og tidlig kveld. Min datter skulle på jobb fredag også, mens vi to besøkende skulle utforske byen litt….

 

10 kommentarer
    1. Så mye fint i den butikken da 😀 Det er kjekt med sånne butikker som ikke er på hvert gatehjørne 🙂 Ser flott ut det du kjøpte også 🙂
      Kjekt for datteren din å få besøk “hjemmefra”, spesielt når hun har valgt å bosette seg så langt borte 🙂
      Jeg er også skikkelig pyse på sushi. Jeg har smakt, og det ser fint ut, men det ble ikke akkurat min favoritt, for å si det pent 😉 Holder meg til det som er kokt og stekt jeg 🙂
      Kjekt å se glimt fra turen din <3

    2. Har vært i Stockholm et par ganger, veldig fint der ..og masse butikker ja 🙂 Nydelige de koppene og klærne ser tøffe ut 🙂 Spennende mat ser det ut til også 🙂 Hørtes ut som du hadde kost deg med datteren din og samboeren hennes 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke :))

    3. Eva: Tusen takk. Er ikke ofte jeg handler noe nytt, spesielt klær. Er lite flink å kjøpe det…

      Jeg skulle ønske jeg likte sushi, for det ser så fantastisk ut, men greier bare ikke, sier som du, det må være stekt eller kokt…

    4. annebe: Tusen takk. ja, det er en kjekk by å være i, spesielt siden min datter har bodd der noen år. Mange spennende butikker, og mye god mat er det også.
      En fin uke til deg også. Er min siste ferieuke så langt, jeg skal nyte den uannset vær og vind…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg