FAMILIETREFF på fjellet


TJØRN heter dette stedet

 

Vi skulle til fjells i helgen som var. Det skulle være et heidundrendes familietreff. Vi skulle feire sølvbryllupsdagen til en av mine søstre og mann, og 60 årsdagen til den samme mann. Vi gledet oss til å treffe de aller fleste av den etterhvert så tallrike familien vår ,og å ha  en hel helg å være sammen på. Vi kom fra ulike kanter, og jeg dro sammen med tre av mine barn. Etter ca. fem timer med bilkjøring og mye dårlig musikk ( det var tre mot en. :), to ferjer , og noen softis , kom vi frem utpå ettermiddagen.

To av mine fem søstre kom ikke. Den ene søsterfamilien hadde en vanskelig bil som stoppet opp på halvveien, en annen søster hadde en vanskelig rygg.Hun skulle plante humleblomster og “forbærte” seg på blomsterjord. (Lærdommen her får være at har du et mannebein i nærheten , så la han få hjelpe deg…)

Vi hadde en vidunderlig helg. Til og med solen var på plass, så vi kunne dekke langbord ute. Lørdagen for noen på fjelltur, andre badet i fjellvann, de minste lekte i nærheten-her var tumleplass nok. Min søster og jeg laget mat. Det går litt i matlaging når her er 30 personer som skal spise og drikke! 

Det var godt å få tid til å være sammen. Fettere og kusiner , noen med sine partnere, trivdes i hverandres selskap, spesielt kjekt var det å se de sitte rundt bålpannen å kose seg om kveldene….

Helgen forløp uten noen stor dramatikk. Det mest dramatiske som skjedde  var 1. En haug med myggestikk (eller knott heter det vel og)  2. Min eldste sønn ( 33 år om etpar dager), bare “måtte” låne en av de yngre sitt rullebrett ,og selvsagt uten noen form for beskyttelse. Det gikk som det måtte, han “trynet”, og fikk seg et digert sår på kneet og leggen. 3. Leteaksjon etter dvergpuddelhunden til min søster og mann som eide hytten, -noen hadde gått på tur uten å gi ordentlig beskjed. 4. Og doen 🙂 Et kapittel for seg selv, som jeg her bare hopper over.

Alt i alt en flott helg med mye skravling, latter, samhold,vennskap, og mye god mat. Og det var helt sikkert noen historier jeg ikke fikk med meg….

All honnør til min søster og hennes familie, som turte å be så mange med til fjells en hel helg……


Min gravide datter trengte seg en stille og myggfri stund. 

 

10 kommentarer
    1. Så fint å treffes på fjellet da..koselige omgivelser og frisk luft …litt lang reise hørtes det ut som..men bra det ble vellykket ..så det var verdt turen :))
      Gravide må helt klart hvile litt ekstra :))..litt dramatikk ser jeg ,men godt det gikk såpass bra da..mygg er jeg IKKE glad i :)) Ha en fin kveld :))

    2. frodith: Ja, det var det, var nok mye styr å rydde opp etter en slok “bøling”, så det blir ikke så ofte vi er så mange på en gang.

    3. Så kjekk anledning. Det er jo sånt man gjerne husker i årevis etterpå 🙂 Og stor familie er dere jammen også. Det må jeg si. Vi kan telle hele hurven på to hender vi 😉 Så det er små forhold når vi går i gang med familieutflukter 🙂
      Kjekt å se bilder, og mygg og knott er ei plage, samme hvor man befinner seg 🙂

    4. Dette høres ut som en fantastisk helg! Og jeg sitter å kjenner “jeg vil også være med”. Du skriver bare så godt en føler seg som hjemme! Men ja tøff søster du har som ber ut sånn med så mange. MEn er jo koselig å lage mat sammen også!

    5. Eva: Ja, vi er mange, vi 6 søstre har tilsammen 20 barn og så er det alle de andre….:) Stort sett synes jeg det bare er koselig å være så mange..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg