BURKASOMMER eller?

Jeg har en burka i skapet mitt. Den er godt gjemt, og er egentlig en “kuriositet” jeg kjøpte for noen år siden i en butikk i Dubai. Men nå lurer jeg på om jeg får bruk for den, for det har seg slik at jeg nettopp har oppdaget et  “fenomen” som heter sommerkroppen. For meg, i år ,er det kanskje befriende å ta på seg en burka? På stranden? 

For jeg tror jeg er litt sent ute- jeg har trent for lite og spist mye karbo og egentlig det jeg har hatt lyst på i lang tid. Og selv om jeg er “en gammel dame”, så liker jeg faktisk ikke disse ekstrakiloene som jeg føler jeg har nå. For det er egentlig slik det henger sammen- slik man føler seg. 

I dag har jeg vært og handlet alvorlig mye rømmegrøt, vi skal samles noen hos meg 17 mai, og jeg er foferdelig glad i rømmegrøt, så før 18 mai er jeg ikke i stand til å tenke på noe som har med å måtte kle av seg i sommer å gjøre. men du, jeg begynner sterkt 18 mai…..

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg kjenner nok også litt på det der jeg også…… Kjøpte meg ei ny bukse i dag….. Det er ikke noe som sitter pent når det er noen kilo for mye, og det tyter over bukselinninga. Det er et luksusproblem, men likevel. Det er lettere å bevege seg også når man har noen færre kilo å dra på. Vi får skjerpe oss fram mot sommeren! Jeg har holdt meg unna godsaker de siste tre /fire dagene, og det er en begynnelse…Så gjelder det å fortsette, og det er DET som er utfordringen!;) Nei, burka vil jeg ikke gå i uansett! 😛

    2. karidansen: Ja, det er absolutt sant, det er et luksusproblem. Jeg vet bare at jeg føler meg bedre,også mentalt, om jeg trener litt og spiser sunt og er fornøyd med slik jeg ser ut.

    3. Rømmegrøt…nam, nam :))…selv med noen kilo for mye ville jeg valgt å gå uten burka om sommeren..liker så godt å få litt sol på kroppen :)) ..og du får spise salat og riskaker fra mandagen av..så går du fort ned det par kilo :)))

    4. He he, ja burka var en god ide, men da får man ikke sol på kroppen. Jeg er sånn som går litt opp og ned i vekt pluss minus 7-8 kg. Jeg ligger ganske godt an, men hvis ikke den gamle bikinien passer så kjøper jeg bare ny 😀
      Ha en riktig fin helg 🙂

    5. Åse Helen: Jeg også er litt jo-jo i vekt, men jeg blir så sur om det har blitt litt mye…og vanskelig å både trene nok og passe matinntaket jo eldre man blir synes jeg.

    6. Jeg har vært samboer med en muslim, og det siste i verden noen skulle klare å presse på meg, er en burka 😛 Ikke om jeg veide 300 kg engang 😛 Og jeg vet at han også ville fnyst av det forslaget. Han synes ikke noe om det plagget 😉
      Men jeg har jo et bikiniproblem selv i år. For jeg er 24 kg lettere enn forrige gang jeg hadde bikini på meg, så må nok ut på handel. Men bikini er ikke et plagg jeg liker så godt å iføre meg, så det er under tvil uansett 😉
      Man skal ikke tenke så mye på vekt tror jeg. Heller finne hva man trives i av gevanter, og være glad for å ha en god helse 🙂
      Men…..gå masse tur, det hjelper på formen….Det har jeg erfart 🙂
      Ha en flott 17. mai, med rømmegrøt og det hele 🙂

    7. Eva: Jeg må innrømme at jeg tar bikini på meg i år som i alle år :). De siste årene har jeg kjøpt en bikini hver sommer og de finner jeg alltid på Netty, jeg går ingen annen plass, er dyrt men så verdt hver krone Må være kjempekjekt for deg i år !. Ja, en god helse kommer aller først, ikke tvil om det… og ha en finfin dag i morgen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg