Stille før-frokost og kanel mot Alzheimer

Enda en altfor tidlig morgen, der jeg lister meg i halvmørket fordi noen sover…

i et rom uten dør.

En som vanligvis sover her hos meg vet jeg ikke om er levende eller død, og det var vel kanskje det som var noe av årsaken til at jeg våknet så tidlig…

Det er ganske fint å sitte slik og se det lysne av dag,

og spise førfrokost med litt diverse hjerneføde som valnøtter, gojibær og Philadelfiaost med eplesyltetøy og et godt  dryss med kanel på toppen.

“Det er mot Alzheimer “, sa jeg i går morges til min datter.

Da var det hun som lå i et rom uten dør og sov, og hun flirte litt av mitt kaneldryss…

I natt var det studenten som ramlet inn og det var da jeg egentlig våknet.

Så er det som man starter en tenkeknapp i hodet og blir liggende og gruble på alt mulig…

Blant annet på den som pleier holde meg med selskap , men som min datter heldigvis tok med seg i gårkveld . En veldig syk pasient som jeg lurer på om overlever…

Det var pus som har bodd hos meg en stund men som er min datter sin. Hun har fått leversvikt og har fått med en mengde medisiner fra dyrlegen, så får vi se hva de neste dagene bringer…

Nå begynner det såvidt å lysne av dag og jeg har i grunnen  mange planer, og forhåpentligvis får jeg gjort noe hvertfall

God søndag!

 

6 kommentarer
    1. Kanel er godt mot mange ting, så vi burde jo egentlig spise mer av det. Men oftest blir det som regel i grøten og i eplekaken her i huset 🙂 Leit med pusen da 🙁 Krysser fingrene for at det går godt ♥

      Håper du får kost deg i dag, og nyttet den til det du måtte ha lyst å gjøre 🙂

      Klem

      1. Jeg har kanel stående på disken, ordentlig kanel da, for det er forskjell på kanel og kanel..
        Ja, er spent på pusen, den er enda på sykehotell hos min datter og hadde i alle fall drukket litt i dag…

    2. Spiser ofte grøt og har på kanel..skal doble mengden nå..hehe.. Håper det går bra med katten eller at den i allefall ikke lider unødvendig.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    3. Uff det er så trist når de firbeinte er syke. En vet liksom ikke alt godt en kan gjøre for å lette situasjonen. God bedring til pus.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg