Søsters høne og tanker om…

Denne tavlen finnes i et søsterhus…

Var det ikke nydelig….?

Som dere ser av snap jeg fikk av samme søster, heter en av disse Trude.

Hun er litt av en høne!

Hun har overlevd, som den eneste i flokken  i et av angrepene

fra minken…

Den har nemlig vært og forsynt seg og tatt livet av de fleste hønene de har hatt, de som skal verpe økologiske egg, som jeg også har hatt glede av å få fra Trude og gjengen…

Trude må ha mer enn en hønsehjerne, for hun fant ut at hun kunne gå på døren etter mat og at hun kunne overnatte oppe i et tre, så kanskje hun kunne berge livet…

Nå ser man at resten av den igjenlevende siste høneflokken  har fulgt etter Trude og sitter og vagler seg i treet når kvelden kommer…

 

Min kveld begynner snart og jeg har igjen tre netter eller flere? på jobb, men om jeg blir forkjølet har jeg fått lov av statsministeren å holde meg hjemme. Og det har jeg ikke hatt for vane før…

Mine tanker om C-tiden vi befinner oss i er:

at om vi ikke får lov til å begynne å leve slik vi pleier snart,  så vil virkningene bli store og krisene mange. og ikke bare de økonomiske. Mennesker trenger sosial kontakt, det er noe som også jeg, som ikke  er det mest sosiale mennesket, er bevisst på…

Jeg savner allerede å ikke kunne møte barn og barnebarn, og svenskene som jeg hadde gledet meg til snart skulle komme hjem, må selvsagt utsette det…

Utenom savner jeg å ikke kunne gå på treningssenter, vi får gå i skogen alle mann, sier mor og det har hun vel litt rett i…

Depresjon kommer vi å se mye av om ikke alt kommer tilbake til det normale om ikke så altfor lang tid.

Jeg håper at alle kan  finne frem sine “verktøy” i tiden fremover , for man ser allerede at mennesker takler dette på ulike måter, og bare en liten oppfordring til alle om å ikke miste motet…

Sender over klem og  gode tanker til de som stikker innom her…

 

 

9 kommentarer
    1. Koselig bord med fine ord på <3 Leit med di hønene som ikke greide seg da..men godt Trude er i live 🙂 Tøffe tider om dagen..håper det forsvinner raskere enn fryktet.. Klem og gode tanker til deg også <3

    2. Den tavlen, ja hele bordet, var veldig fint ♥ Og Trude og gjengen er rimelig smarte ja 😀
      Hele det tragiske som skjer nå for tiden vil nok få konsekvenser på mange plan ja. Og mange sliter allerede. Dette er enormt leit.
      Jeg liker godt selv å være i mitt eget selskap, så jeg klarer meg, enn så lenge. Men helt avstående fra menneskekontakt er jeg jo ikke. Jeg får litt besøk av kjæresten av og til, selv om det smerter å ikke kysse og klemme. Og ungene mine kommer hit på tirsdag og skal være her i 3 uker, så da vil jo det også være godt for meg, selv om jeg ikke kan klemme på dem heller nå for tiden. Vi må jo være så forsiktige. Det er jo nesten sånn at vi blir fremmede for hverandre. Veldig leit, men håper jo at det ikke går alt for lang tid før vi kan gå tilbake til normalen.
      Håper du holder deg frisk og rask ♥ Klem

      1. Ja, sant…Er jo helt unormalt å leve slik vi gjør nå, å ikke kunne klemme sine nærmeste engang…
        Ja vi må tilbake til normalen raskt, det både håper og tror jeg…

    3. Ja, nå trenger vi all slags verktøy! Jeg er jo ikke mest sosial av alle, men vi trenger alle noen å prate med nå….. jeg er også trist for alt jeg ikke kan gjøre…. ikke minst sliter det at jeg ikke får se prinsessa i Trondheim på alvorlig lenge antagelig! God klem <3

    4. Du skriver så fantastisk fint – følsomt og så godt. <3 vi trenger masse hjertevarme i disse tider <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg