SKITUR…er det noe lurt da?

Eller kanskje det ikke er så lurt når man ikke har hatt ski på beina på godt over 40 år?

Men når snøen ligger der så fristende…

Jeg fant et par ski i boden og noen skisko på loftet…

og her en dag tenkte jeg at tiden var inne for å prøve.

Skiene ble tatt på like utenfor huset og jeg hadde bare tenkt å ta meg en tur der noen kunne se meg om jeg falt og ikke kom meg oppigjen…

På vei nedoverbakke, på en iskledd vei til høyre her, gikk det så fort unna at jeg i løpet av noen sekunder bestemte meg for å “slenge meg”.

Og jeg tenkte i farten på at jeg måtte slenge meg ned på den høyre hofta, for den venstre hadde jeg hatt vondt i en stund og den tålte vel mindre…

Som tenkt , så gjort…

Det ble slenging  hele 3 ganger på vei ned,

men ingen skade

Jeg lo godt av meg selv, vel vitende om at andre sikkert gjorde det samme…:)

Her har jeg funnet noen “slække” bakker

og etter å ha gått noen kjedelige lengder bortover

bestemte jeg meg for å prøve å stå ned en hel bakke uten å måtte legge meg selv i bakken.

Jeg ante ikke at man ble så svett og sliten av skigåing, men det skal sies at dette er trening gitt.

På vei ned for 3. gang uten å ha nådd målet med å bli stående…

tenkte jeg på alt som kunne gå galt og som kunne brekkes på eldre damer og jeg tenkte at det er bedre å slenge seg i 30 km i timen enn i 80 km, for skiene var for raske til meg…

Her labber jeg hjemover

egentlig godt fornøyd med å ha prøvd å stå på ski, og jeg forteller mor om den usannsynlige høye farten jeg kom oppi på vei nedover.

“Du må ploge”, sier hun.

Åå, det hadde jeg glemt gikk an, men om du ploger og faller så må du hvertfall brekke noe, eller?

Jeg lager meg en varm kopp kakao, setter meg utenfor , med skistaver med votter på oppetter veggen…:)

Er det ikke slik man gjør på afterski…:)

7 kommentarer
    1. Helt herlig! Du er tøff – gøy å friske opp gamle kunster! Og selv om du ikke huska ploginga så hadde du en morsom stund! Og kakao på afterski er jo perfekt! Klem <3

    2. Du e flink altså ❤ Eg prøvde skøytene på Blommevatnet i går😮 Da var ikkje som å sykkla kan du sei, at har du lært da så va da ok 🤣🤣 Så i dag når me var på skjøter, eller dei andre var på skøyter eg foretrakk å stå øve..🤩

    3. Så flott at du gjorde det. Jeg “truer” med det i dag, for det er ti centimeter snø! Men jeg må først bære skiene til et jorde og ikke vet jeg om jeg holder meg på bena heller. Det er tre år siden jeg gikk, og da var jeg redd alle små kneiker!!!! Vi mister jo helt treningen på dette når det er så sjelden snø. Da jeg gikk sist gikk jeg i oppkjørte løyper,så det var nesten umulig å ploge. Skiene var som fastlåst i sporet. Nei, det er vel en tid til alt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg