Om rever som legger egg , pannekaker og sushi…

I dag dro jeg fra nattevakt og ut til hjemmet til min datter og to barnebarn for å sove noen morgentimer. Ikke alltid så lett med tidsklemmen når det gjelder henting i barnehage og skole…

Siden jeg har lang vei å kjøre til og fra jobb var det greiere å gjøre alt i “en vending”, og dra rett ut og sove der etter vakt…

kl 15 hentet jeg  7-åringen på skolen for så å la han være alene i en halvtime og gå til fots  å hente 4-åringen i barnehagen. Det pleier gå fint med 7-åringen alene en stund, han har i-pad og spiller noe altoppslukende spill der alle dyr og mennesker? legger egg bl.a

Det er ikke småtterier alt som kan skje der inne…

I dag da jeg var på vei til barnehagen og han satt alene hjemme ringte han og kunne fortelle at reven hadde fødet. “Jaha, det var jammen bra, du må bare sitte i ro til jeg kommer hjem med han småe”…

Jeg er alltifd litt redd at han skal finne på noe, men så lenge han får sitte og spille er han på nøyaktig samme sted når jeg kommer hjem…

Han ville vel ringe for å sjekke om han kunne få fatt i mormor tenker jeg….:)

Vel hjemme blir det bare havregrøt til middag,  eller omelett-for det spiser mormor og hun har bare kommet til frokosten enda…

Minsten vil som vanlig ikke ha noen ting, og jeg synes han spiser altfor lite men det har jeg ikke noe med…

Så gjør vi lekser og ingenting er vrangt  og vanskelig i dag…

kanskje fordi 7-åringen skal på fritidsklubb senere, for mormor ble helt sjokkert en gang han blånektet å gjøre lekser…

som om det er noe valg liksom…

Da mammaen har kommet hjem og kjører avgårde på fritidsklubben, leser mormor og minsten boken om trollet Tambar og den snille ulven. Ulven måtte flytte til onkel Rustibus fordi han spiste opp alle møblene…

Onkel Rustibus er en rotekopp og har rotet bort hjertet sitt , for  det kan han ta ut etpar ganger i uken…, og når ulvungen har funnet igjen hjertet hos en hulder…

vel, da må det feires med pannekaker og blåbærsyltetøy…

Nå skal mormor kjøre hjem til seg selv men hvisker i øret til 4-åringen at han kan få mamma til å lage  pannekaker til kvelds…

Hun er helt uenig, men pannekaker får han, det kan mormor se på snapchat når hun har falt for fristelsen til å dra innom sushien på veien hjemover…:)

 

4 kommentarer
    1. Fint å kunne hjelp til med barnebarna og samtidig kunne kose seg med dem..✨Har lest mange barnebøker..men ikke hørt om onkel Rustibus… Liker både sushi og pannekaker jeg 💫

    2. Høres så fint ut når du forteller, og litt skummelt. Ansvaret for så små folk. Men sjuåringer er vel egentlig tilsnakkende. Men skjønner du kan være litt engstelig. Syns du fortjente sushi etter dagens dont :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg