Mot vår. Med Coronavirus som hopper og antisklisokker…

 

 

 

Fra dette…

Bildet er i hagen til en søsterfamilie. Se den snøbabyen da…:)

og fra min hage…

og bare dager etterpå…

Gleden er stor over alt som dukker opp som minner om den aller beste årstiden…

Jeg synes det går fort , kanskje fordi jeg sover dagene bort. Tar meg en ny 6-dagers, eller netters da, denne uken. Og nettene, ja de kan være så ulike…

Av og til har jeg virkelig mange skritt jeg har gått når jeg ser etter, mens noen netter kan man faktisk sitte lenge i ro, og det er da jeg er glad jeg ikke har evnen til å kjede meg…

Som i natt, når jeg var lei av strikketøy, alt var stille før “stormen”…

Da la jeg meg til i horisontalen og fant frem en podcast som forunderlig nok…:)

handlet om Corona viruset…

Der ble det snakket om hvordan Corona viruset HOPPET over fra mennesker til dyr, men det ble ikke noe mer utdypet, for man vet vel det ikke…

Denne hoppingen fant jeg hvertfall ikke mer ut av, selv om jeg googlet og leste det jeg kom over om viruset etterpå…

For er det slik at den første som ble bærer av dette var en som SPISTE dyr som ikke skal spises?

eller HOPPET det over til mennesker på annen måte?

Jeg spiser ingen dyr, sjeldne eller ei…, og får jeg Corona viruset blir jeg ganske sur…, for denne vinteren har jeg hatt nok forkjølelse og elendighet…

Flere er smittet, både i Bergen, og Øygarden som nå er min kommune, og sjansen er stor for spredning når det ryktes at folk ikke bryr seg om karantenen, men går og handler…

Det ble morgen på sykehjemmet, og i innspurten før jeg kunne gå av vakt, var det to som hadde falt på gulvet..

Og det uten å skade seg. Begge hadde på seg mitt yndlingsfottøy på natt. Og begge var gamle, en godt over 90 og en i nærheten…

Mitt yndlingsfottøy på natt er ANTISKLISOKKER.

Da kan det skje at de faller,

men uten at de tar seg en piruett eller går ut i spagaten med påførende hoftebrudd…

Jeg har sagt det før og sier det igjen:

Ikke innlosjer noen dere kjenner på sykehjemmet, som enda kan gå på beina, uten at de har med seg et par, helst to par antisklisokker…

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hmmm – snømenn er fint, men barmark er bedre! Snart er det vår – både med og uten corona som lusker i krokene! Og det med antiskli skulle vært hjemme også….. klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg