HAUKEN GÅRD og vaktelegg

Like nedenfor her jeg bor ligger Hauken gård. De har mange fuglesorter som legger egg og deriblant Vaktler.

Vaktelegg skal jeg fortsette å kjøpe der, for de har jeg vært inne og lest om.

Vaktelegg er bittesmå, bare 1/5 del av et hønseegg og veier ca.12 gram. MEN

de har et høyt innhold av omega 3 og 6 og fem ganger så mye kalium og jern som et hønseegg.

Jeg er heldig som kan spasere dit og kjøpe gode og økologiske egg.

Hønemor passer godt på kyllingene sine…

I tillegg til flere sorter høns og ender som er ute store deler av dagen, har de  disse fine

og askepottduer…

Mitt eldste barnebarn og jeg var også innom kaninene den dagen vi var med på en liten omvisning

Det var riktig så koselig i den gamle fjøsdoen -(som egentlig har et navn som jeg ikke greier å skrive…:)som min bestefar hadde her før…

Men den væren med de krøllete hornene som 7-åringen ville se, en ekte bukkenbruse, den var borte vekk. Den har riktignok rømt etpar ganger men nå var den reist på en holme og lever helt sikkert glade dager der til sommeren er over…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg