De beste! Men ovn uten støpsel…?

Dette er den hjemmebakst av småkaker jeg synes smaker aller best…

Men jeg har aldri greid å “få de til”…

I går skulle jeg se når mor laget deigen, for å overvåke at hun gjorde som oppskriften sa…:)

Jeg fikk beskjed om å pelle meg i seng da hun var halvferdig, bare fordi jeg satt og omtrent holdt meg fast i kjøkkenstolen…

Det har vært en begredelig uke så langt med å stort sett holde sengen, influensaen har tatt meg…

I dag når hun skulle steke de, hadde jeg tenkt å få med meg det også, men da jeg var klar på kjøkkenet var hun allerede ferdig med steking også…

De ble akkurat så sprø og god som de pleier når hun baker de, og det til tross for at hun var litt skeptisk til den nye ovnen jeg hadde kjøpt…

Jeg hadde vært i butikk og kjøpt, og avtalt at den gamle komfyren skulle hentes samtidig med å få ny inn, noe jeg synes er en grei avtale når det gjelder hvitevarer.

Det var bare det at de kom litt før tiden.  50 min ble til 15…

Så her var bare å få omeletten av platen og la de få bringe og hente.

Da oppdager jeg til min forskrekkelse at det ikke finnes noe støpsel…

Kan man selge komfyr uten støpsel, vel da får man i alle fall gi beskjed på forhånd!

synes jeg.

Jeg ringte selvsagt butikken og beklaget min nød, men der kunne de ikke hjelpe med installatør før uken etterpå…

Heldigvis fikk jeg via omveier, fatt i en elektriker som kunne komme dagen etterpå, men noe så unødvendig irriterende…

Så husk å spørre om det følger støpsel med om du skal på januarsalg og har slitt ut den gamle bakerovnen i julen…

Bakerovnen fungerer hvertfall som den skal, og jeg skal nok bruke den jeg også til noe bakst, men oppskriften til disse godisene vil jeg vente med, for jeg må prøvebake de under mors oppsyn først, for det var ingen mål på hvor mye mel å ha i , det er nok det som er magien med å få de til…

Passe på å ikke bli syke før jul, for dette var en hard økt, jeg som kunne gjort så mye annet enn å være sengeliggende denne uken…

6 kommentarer
    1. Ikke smakt slike tror jeg..men godt med sprø “småkaker” 🙂 Ikke så lett å følge med om en er i dårlig form..tar liksom ikke “inn”så mye da.. Komfyr uten støpsel..helt merkelig..men godt du fikk ordna det… Ønsker deg en fin førjulstid og riktig god bedring <3

      1. Nei, er ikke mye jeg har tatt inn denne uka…Ja, er godt med alt som er ordnet.
        God førjulstid til deg også og takk for god bedring

    2. God gammel familieoppskrift❤️ Frå bestemor Anna . Mamma har laga dei i mangen år, og eg me 😀 god bedring!

    3. Hmmm merkelig å selge ovn uten støpsel, det skulle ikke være så mange variantene av den typen. God bedring med influensaen. PS det er sjelden ting blir som når mor lager dem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg