sutrenovember…

November er måneden jeg spiser frokost nesten hver dag etter at det er blitt mørkt…

Med 20 arbeidsnetter denne måneden er det ikke til å unngå…

Jeg vet solen har vist seg i Bergen i dag, så det på værmeldingen i sted…,

 men jeg har hatt vekkerklokken på 15.30 om dagene, og det bare for å få en liten stund med lys i øynene før mørketeppet dras over…

De neste to dagene er det litt tidligere opp, og jeg vet at det vil gjøre godt å gå en tur ut i lyset, for det skal jeg!

Ellers hører jeg litt på nydelige men melankolske sanger når jeg står opp og kjenner at det står i stil til mørkemåneden og på hvordan den påvirker meg…

Så går jeg her og nynner på “et rom i huset”  og “våken drøm”, er bare pus som hører meg likevel og hun dilter etter der jeg går…

Dette har vært den lateste dagen hittil denne måneden, men nettene er heftige så jeg orker ikke ha dårlig samvittighet for alt som er ugjort…

En liten oppfordring på tampen av sutreinnlegget: Ut alle som kan, og de som er våken mens det er lyst og ikke kan  være ute, kom dere borti et vindu og sug til dere hvert eneste lysglimt dere får!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja, lys er så viktig, og november er så tung. Jeg synes januar er enda tyngre. Og når vi kommer til februar, kan jeg nesten ikke vente til det lysner 🙂
      Så det er ikke bare du som “sutrer”. Jeg har begynt å ta D vitaminer nå. Kjenner det på kroppen at lageret fra sommeren er i ferd med å tømmes 🙂
      Kos deg når du kommer deg ut på tur i lyset <3

    2. Eva: Lurt du har begynt md D-vit! Ja, lys er så viktig for psyken, og det vet jeg jo. Likevel ender jeg med å jobbe svært mye i nov.mnd hvert år, så jeg kan bare hadetså godt…:)

    3. Det der var vel ikke særlig sutring – helt innafor å klage litt! Du jobber masse natt, og får snudd november opp ned! Lys trenger vi alle mann – så vi får stikke snuta ut så mye som mulig! Klem <3

    4. Ja den frokosttida di høres helt “absurd” ut for meg..men frokosten så god ut den 🙂 Ja vi trenger det dagslyset vi kan få..også er det så pent når det kommer frost og rim..:) Men gleder meg allerede til det går mot vår igjen..eller tida fyker jo av sted uansett.. <3<3

    5. ojj.. det må være tøfft med så mange netter på vakt 🙂 Jeg har jo gått treskift for evigheter siden 🙂 Har alltid beundret de som holder liv i samfunnet til tider andre sover. 🙂 Får håpe du får noen stunder nå i dagslys. Det blir det jo mindre og mindre av her oppe. Sola synger på det siste i år. Litt artig du nevner Våken Drøm. Den har vi på repertoaret i Mannskoret og har Kabaretkonsert nå på lørdag 🙂

    6. Det var en fin oppfordring. Og nå har vi passert midten av november med god margin og om en måned snur sola :D. Det må være tøft å jobbe om natta, men en viktig jobb. Ønsker deg mange øyeblikk med lys. Klem.

    7. dedicat: Treskift tenker jeg er verre, det ville jeg aldri ha prøvd på…
      Å så koselig dere har med våken drøm, den er så fiiin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg