TO SØTE GAVER og noe flyttesjau….

Dette kunne jeg gjerne ha tenkt meg å ha som et stort bilde på veggen min, for jeg synes det er nydelig.

Det er et kort jeg fikk av min sønn, kjøpt i Amsterdam, da han var der en liten sommeruke.

 

Andre som har vært på reise, for første gang,- med fly-, er mitt barnebarn på 5 år. Han og mammaen , som fremdeles går rundt på krykker, dro til Stockholm noen dager. Jeg tror mormor var mest nervøs for om dette kom til å gå bra, for han har vært svært skeptisk til å fly….

Alt gikk bra, og de slapp å ta toget hjemigjen, som jeg hadde sett for meg….:)

De to steinene til venstre, AMETYST, hadde han med seg hjem igjen til mormor. To nydelige steiner til samlingen min.

Dere vet vel hva som sies om  Ametyst ?

Krystallen bringer fred, styrker intuisjonen din og er en god meditasjonsstein og drømmestein. Den hjelper mot indre stress, mykner spenninger, både fysiske, mentale og sjelelige. Den styrker ditt forhold til den spirituelle dimensjon. Bl.a…..

 

Utenom  skjer mye på flyttefronten i min nærmeste familie, og jeg merker at mitt hus blir fylt opp med stadig nye ting som skal få bo her. 

En kort stund. Håper jeg…..:) Og det meste av tingene har noen med seg også, som skal få bo her en liten stund…..

Slikt kan skje når man har litt ekstra plass…..

 

 

 

9 kommentarer
    1. Så heldig du var som fikk ametyster av barnebarnet! Det er noe med fargen i den steinen som tiltaler meg, og jeg har den i et par smykker. Her i huset driver ungdommene og flytter ut, og jeg gleder meg til huset blir bare oss gamle sitt. Sistemann flytter ikke før nærmere jul, så vi har litt tid igjen til vi bor helt alene. Guttungen flyttet for fire uker siden, men han har mange ting igjen her hjemme enda. Kortet du fikk hadde passet som større bilde, helt enig 🙂

    2. Det var et spesielt bilde! Spennende med steiner. Greit å stille husrom til disposisjon for både folk og ting ei stund. Samtidig godt å vite at det er midlertidig! Her har jeg ikke plass, så det er så greit. Når man er leieboer, og bor i samme hus som vertene, kan man ikke ha folk boende hos seg i lang tid – da begrenser det seg til en helgevisitt i ny og ne.

    3. Fint motiv og farger på bildet :)) Var nok en spennende opplevelse for 5 åringen å fly…Nydelige ametyser.. jeg visste ikke noe av det du skrev om dem her… :)) Ja vi hadde jo god plass i huset og var mellomstasjon for gutta noen ganger… men nå er det ikke mye ekstra plass.. men ei seng og en sofa for kortere besøk om det skulle behøves :)) God natt :))

    4. annebe: Godnatt til deg også, jeg skal ikke være så veldig sen i kveld/natt….
      Det er godt å ha en mellomstasjon når noen trenger det noen ganger, til folk eller ting eller begge deler. og det går bra når det ikke er for så altfor lenge…..

    5. karidansen: Ja, sant. Noen motiv bare faller man for med en gang. Lenge siden jeg har kjøpt bilder, så kanskje jeg må se etter snart.
      Det er absolutt godt å vite at det er midlertidig. For alle parter….Jeg er for godt vant med å bo alene og ha hus og hjem for meg selv, men fint å kunne hjelpe til når det trengs…

    6. margarites: Ametyst er min nr. 1 stein, og det er litt artig at barnebarnet mitt vet det. Det er en fin stein å ha i smykker.
      Det blir litt inn og utflytting de første årene barn har flyttet ut. I alle fall for noen. Men man blir litt “bortskjemt” med å bo alene , det er sikkert….:) Så fint du synes det om kortet jeg fikk!

    7. Jeg likte godt det bilde selv, tror det ville vært veldig fint oppe på veggen. Jeg syntes amnetyst er en flott sten, og jeg har en liten en med meg i lommen eller i vesken. Mine stener er Malakitt og Onyx :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg