PERFEKT kake, rømmegrøt og VÆR….

Tipper det var en slik en som var nr 1 som kakefølge rundt om i hjemmene i går…..

Denne smakte fortreffelig etter rømmegrøten og diverse annet, og ja, jeg forspiste meg….

Det var min eldste sønn og samboer sitt verk, og jeg er glad de tar ansvaret for Pavlovaen , så prøver jeg å få til alt det andre.

 

Vi står ute på terassen min og ser skoletoget gå forbi. Ungdommene har allerede en lang dag bak seg, mens jeg klarte å “grave” meg ut av sengen klokken 13, for å koke rømmegrøt og annet. Selvsagt burde jeg gått hjem fra nattevakt , tatt på meg bunaden og komme meg til byen. Det var jo tross alt strålende vær…..

Men nei, så tøff er jeg ikke….Jeg har holdt meg hjemme de siste årene 17-mai, og er veldig fornøyd med den ordningen, når jeg får besøk på ettermiddagen….

I år var vi 9 til bords og en under bordet. Hunden måtte være med ….

En effektiv måte å få ettåringen – mitt yngste barnebarn, til å holde fred på er å la han stå på en stol og vaske opp.

Så også i dag. Akkurat da pavlovaen skulle settes sammen av de to som hadde laget den. Og jeg hadde til hensikt å lage kaffe. 

Jeg har alltid blitt sett på som effektiv og har vært en mester (selvskryt må til av og til..:) i å gjøre flere ting på en gang. Men jeg skal slutte med det. For i dag da småen vasket opp og jeg ville se at han ikke falt av stolen han stod på, og jeg samtidig skulle lage kaffi havnet den brukte kaffiposen på hengende håret oppi Pavlovakremen. Snakk om flaks….:) 

Og i tillegg regnet det trollkjerringer i hele natt, men var opplett og sol her i byen helt til jeg skulle ta flagget inn. Da var det påan igjen….

Snakk om flaks, eller var det velvilje fra høyere makter kanskje…:)

 

 

 

5 kommentarer
    1. Nydelig kake, her hadde vi en lignende kake: iskake med marengsbunn! Kjekt å være hjemme også, ihvertfall når en får besøk :)) Vi var i byen en tur og etterpå i familiebesøk 🙂

    2. Kaka så kjempegod ut(godt det ikke ble kaffepulversmak..hehe..), skal lage Pavlova en fin sommerdag tenker jeg :)) Så koselig med besøk av den fine gjengen som ser på toget 🙂 Skjønner godt at du ikke stresser av gåre til sentrum :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg