NÅR MAN IKKE KAN DRIKKE VIN…

 

Når man ikke kan drikke vin…..

går det an å bruke vinglassene til å ha roser i….:)

Siden jeg har jobbet 8 netter på 9 døgn nå , har det blitt lite med vindrikking…

Men det kan kanskje være bra det også ….? 

og så har jeg laget meg noen søte frokoster noen av dagene.

Pannekaker av gåsegg og med rømme og kanel og syltetøy.

Jeg tenkte å være flinkere å bruke kanel . Fordi det er bra for kolesterolet. men da gjelder det vel å ha litt mindre sukker i pannekakene også….:)

Jeg ser at man likevel skal være forsiktig med å bruke for mye kanel.

“Storforbrukere bør begrense inntaket av kanel”. (Mattilsynet)

Fordi det inneholder et stoff som heter Kumarin og kan skade leveren.

men da må man vel virkelig storspise vel….?

God helg til alle!

 

14 kommentarer
    1. suttung: Kjenner til det. Bruker helst glutenfritt jeg også, men av og til blir det hvetemel selv om ikke magen er helt fornøyd…:)

    2. Vinglass kan brukes til så mangt. Kanel må nytes i små mengder sies det, men normalt spiser man jo ikke mengder av det… Økologisk Ceylon kanel (som man kan kjøpe hos Life feks) inneholder “betydelig mindre kumarin enn vanlig kanel”. Det står det på boksen jeg har her i alle fall 🙂

    3. Kjekt med glass en kan bruke til litt av hvert :)) Sjelden vi drikker vin.. sånn en gang annenhver mnd kanskje.. :)) Pannekaker skal jeg ha en dag snart..men nå blir det risengrynsgrøt og tremil her (på tv altså..hehe.. ) Bruker litt kanel men tror det er innafor.. God helg videre <3<3

    4. Roser i vinglass var absolutt ikke dumt. Men nå håper du får noen netter å sove i…
      Kanel har jeg hørt skulle være bra…men altså var den ikke HELT bra….redusere litt, da, men stort sett blir det bare på grøt…..som ikke spises så ofte.
      Riktig god helg til deg :).

    5. annebe: Ja, det var ikke mange dråpene for måneden 🙂
      Ja, kan ikke tenke meg at det finnes mange som får i seg for mye kanel….

    6. BforB: Ja, nå skal jeg sove etpar netter, det blir deilig, liker godt å bare være hjemme ….
      Ja, jeg skulle likt å høre om noen som hadde fått i seg for mye kanel, men det kan jo være noen som “craver” på det?

    7. Helt riktig at du skal være forsiktig. Tror det er 1,5 teskje max du kan spise uten risiko. Når det er sagt er pannekaker knallgod frokost. Det sukkeret du har i trenger du helt sikkert etter de nettene:o

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg