Lyse dager og lysere tider?

Dagene har vært lyse en stund nå…

Med sol på himmelen og mulighet for sosialt samvær kjennes det ut som det går mot lysere tider på alle måter…

Jeg har oppholdt meg mye utendørs den siste uken, og tatt turer.

SAMMEN…

Bilder her fra tur i Hjelme i Øygarden. Min datter og hennes venninne, som begge var barnefri den dagen var med. Hyggelig å gå tur sammen med noen og ikke bare alene…

Dette var en fin og god tursti å gå på , godt underlag og fint laget til med steiner og trebroer.

Akkurat her kjente jeg litt på klaustrofobien-når vi gikk gjennom denne fjellsprekken, men det var heldigvis lys å se over oss…

Var kaldt ute ved sjøen, så lue eller hette er viktig å ha på . Ikke fryse, ikke bli forkjølet…

En av finværsdagene passet jeg disse to. Mine to eldste barnebarn på 8 og 4 år.

Og ute var vi. Der kan man gjøre “alt” …

så lenge solen varmer…

Jeg måtte forresten tidlig opp siden mammaen skulle på jobb, og overnattet derfor på “guttestuen”, hjemme hos de…

Jeg hadde trodd at 4-åringen ville vekket meg i 7-tiden, men nei, nærmere kl 8 stod han der med en forurettet mine og sier til mormor som fremdeles ligger godt under dynen: “jeg har vært våken lenge altså” ….:)

Hvor timene ble av vet jeg ikke helt,  vi gjorde skoledagen unna før vi gikk ut, og det er beundringsverdig hva lærerne rigger opp via pc, når de må…

Jeg satt bare og fulgte med at vi gjorde det som stod på planen, men ergerlig nok hadde vi glemt noe…

Det var noe med innleveringen…, jeg ba hvertfall mor skylde på meg da hun fikk etterspørsel senere på dagen, fra en bekymret lærer…:)

Vafler til lunsj og fisk til middag, så matstellet var slett ikke noe å klage på…

Det skal jeg hvertfall ikke ha på meg…

Må ha med et bilde fra tidligere i måneden jeg var hos min datters lille familie, for denne gutten feiret 8-årsdagen sin i april og man tør nesten ikke si at man var der…

Men ja, jeg snek meg ut og spiste kake sammen med familien…

Harrypotterkappen og sjalet var bl.a gave fra meg, for man kan aldri få nok av Harrypotter når man er 8 år og blodfan, kan man vel?

En annen dag, på tur til den hemmelige badeplassen…

Med søsterfamilie.

Ble ikke mye bading men vi labbet nå uti, min niese i både badetøy og jakke over, og meg selv i støvler…

Fikk tatt noen  skyggebilder…

 

Lørdag kom det noen rekende sjøveien.

 

Min datter, kjæreste og de to små jeg hadde passet tidligere i uken kom på utebesøk.

Da kunne vi samtidig som vi spiste ute ,følge med på yngste sønn som fremdeles arbeider med å reparere muren på huset…

Her er fra noen dager tidligere da han måtte oppi høyden og rense takrennene- noe han egentlig ikke tør, men gjør likevel…

Jeg er han stor takk skyldig for det!

Forresten tror jeg at 4-åringen er steingal som meg…:) Han forhandlet seg frem til å ta med seg hjem en stein han fant utenfor, og det var oldemor han forhandlet med, for det var hun som hadde funnet den…

Han glemte igjen noen andre ting her , men passet godt på at steinen kom med i båten hjemover…

Søndag var det tur til Turøyvarden. Min eldste sønn på vei opp i høyden…

Av sin samboer og meg får han ikke lov å klatre høyere, selv om han gjerne ville det…

Etter tur var det middag her hjemme og jeg  serverte også en kake som jeg bakte i går natt.

Den var virkelig god!  Kommer bilde og oppskrift på en an gang…

Dagene har blitt merkbart lysere og lengre og jeg både håper og tror at også tiden blir lysere nå for alle?, jeg setter i alle fall stor pris på de jeg har fått vært sammen med de seneste dagene, for jeg er sikker på at tiden man får være sammen med andre betyr ekstra mye nå for flere enn meg…

 

 

8 kommentarer
    1. Deilig med den lyse tida..selv om jeg liker at vi har di ulike årstidene også 🙂 Koselige bilder fra turer og kos med familien.. Jeg får lett den der “klausfølelsen” så hadde nok ikke likt meg i den fjellsprekken.. Fin ny uke til deg og dine <3

    2. Spesiell den tiden nå, og en setter ekstra pris på å dele tid med andre. Eller var jeg innom å så på kulturminnenplana for Øygarden i dag på jobb. Syns den så fin ut.
      Det er aktivt i rundt deg, mye turer og bevegelse :). Det er godt vi er i den lyse årstiden, tror jeg. Blir litt lettere alt.

      1. Så artig du var innom og såg på den…Da jeg flyttet hit for under ett år siden var det over 40 år siden jeg bodde her sist og føler jeg har mye å bli kjent med på nytt…
        Ja, våren er min beste tid, alt blir lettere med lyset. Synes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg