Komme seg OVER og GJENNOM…

Her sitter han og smiler i skjegget, og jeg lurer på om han får selskap i natt, for kommer jeg meg over…?

Jeg skal starte litt tidligere å kjøre på jobb i natt, for jeg tror kanskje det kan bli en tøff tur over broene og mellom broene…

Kjenner at jeg gruer meg litt til å  kjøre en time i dette grufulle blåse-og regneværet, og om de stenger sotrabroen…? Vel vi får se hva kvelden og natten bringer…

Komme seg gjennom handler det også om på  jobb nå, etter å ha vært sykmeldt  i flere uker…

Når man skal snu døgnet igjen tar det litt tid…

Jeg håper at alle har “kommet seg gjennom” juledagene som har vært, for tenker det er mange slitne rundt om, flest mødre… det er jeg ganske sikker på…

det er vi som holder “fortet” som oftest, mødre til små, store og voksne barn…

For min del har det “aulet rundt ørene” i en uke . Det har vært folksomt…

Men godt med folksomt og auling, for de fleste dagene i året er det ikke slik, alene som jeg bor…

Julaften var vi 11 stykk samlet, eller forresten, heldigvis at jeg har to etasjer å bo i for noen måtte vi sende i isolat. Oppkastsyken herjet… Tror 10-åringen kommer å huske denne julen…:) Men nissen kom og leverte gaver i vinduet og mammaen løp opp og ned med både gaver og mat…

Vi andre slapp unna!

Mat julaften var en herlig lapskaus av alt… Økologisk pinnekjøtt-ja for det får man vel kalle det når sauene har gode dager ut på en stor øy, og lever i fred og fordragelighet, et godt liv på alle måter…,

helt til det kommer en bøling og løper rundt med gevær og de får en kule i skolten…

Kjøttet hørte jeg var usedvanlig godt, når dyrene har det godt i livet så må det være mye bedre å spise  tenker jeg…

Min sønn og jeg spiste nøttestek med tilbehør, de minste ville bare ha kylling…

Juledagene mine har vært veldig fine, selvom travle pga. vi har vært mange sammen,

Og folk som har kommet og gått…

Siden jeg har vært både sykemeldt og hatt fri har jeg hatt TID. Det har vært usedvanlig deilig i år.

Gaveåpning på julaften var også en herlig “lapskaus”. Denne gutten koste seg med gaveåpning og lek de neste dagene, og jeg kjente på at alle, både barn og voksne var glade og fornøyde når kvelden var over.

I dag er jeg glad for at svenskene kom seg hjem til seg selv i tide,- selvom det ble en strabasiøs tur med flere mellomlandinger-, jeg var bekymret for min datter som snart skal føde…

Det gikk heldigvis fint, for i dag ville i hvertfall ikke jeg vært på flytur…

Gårdsdagen var det to besøkende her, søster og svoger fikk oksestek,

og karamellpudding til dessert- puddingen laget jeg akkurat slik jeg leste om i bloggen til morsmiddag. 

God ble den.

I dag blir det nattmiddag alene, vegisterkaker som jeg spiste i går, har jeg også til middag i dag/natt, jeg tror jeg har både middager og annen mat de neste ukene, for man må jo selvsagt spise opp rester, ikke kaste annet enn det man må.

Fortsatt gode romjulsdager!

 

 

2 kommentarer
    1. Så koselig å høre hvordan du har hatt det. Godt med liv i huset til jul og godt å samles. Denne jula var vi gjester, men livlig var det. Denne helga skal vi fylle huset. Blir gode minner av sånt. God vakt til deg og håper været ikke blir verre. Klemsiklem

      1. Ja, godt med liv i huset , litt forandring fryder…:) Ja,fint å skape gode minner. Gikk heldigvis bra med både kjøring og vind og nattevakt…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg